Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#59883] Oline Hagen, fra Trondheim?

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

(24): Er enig i ditt resonnement.Sandager/Sandaker er i 1865 gårdsnavn i Ytterøy og Inderøy.Hagen inngår ofte i navn på husmannsplasser. Det er 127 med etternavn Hagen i T.heim 1865, men jeg finner ingen med navn som Fredrik, Tomas, Iver etc.

Gjest Beate Hanssen

Hei!Tusen hjertelig takk for all denne informasjonen! Trodde egentlig ikke at det skulle komme så mye svar :O)Skal se over dette, og legge det inn så snart som mulig.Mener det var på FS jeg fant ut at Johannes Møller døde i 1893, tror det stod i Trondheim. Det stusset jeg litt over siden de flyttet til Stod/Steinkjer. Stemmer det?Hvor og når døde Oline? Skal indersøke selv også, men det er jo hyggelig med litt hjelp også :O)MvhBeate Hanssen

Gjest Ann-Mary Engum

Hei Beate!Astrid i innlegg 18 nevner Kiersti Xtophersdatter Sollie.Her er vel antagelig den damen,født i Stadsbygda omkr 1761 LenkeAng. gårdsnavnet SANDAKER: Det er en gård i Stadsbygda som heter SANDAGER/SANDAKER.Let litt i denne basen jeg legger ved.Mvh Ann-Mary

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.