Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei! Nå blir det ikke ferie på dere før de manglende sidene er på plass.

Som innholdsfortegnelsen viser er kirkeboken i perioder ført for Andebu , Høyjord og Kodal sogn.

https://www.digitalarkivet.no/kb20070424650689

Sidene/bildene for Høyjord og Kodal mangler.

Jeg har klikket meg igjenom boka og det viser at sidetallene hopper fra: 195 til 282, fra 319 til 372, fra 395 til 398, fra 421 til 464, fra 491 til 520, fra 583 til 622

, fra 649 til 698 og fra 753 til 796. Innholdsfortegnelsen viser at Høyjord og Kodal ligger på de sidene/bildene som er hoppet over.

Mvh Ove Gunnar

Endret av Ove Gunnar Jacobsen
Justert linjelengden fordi visningen ikke klarer de lengdene som kan skrives.
Sitat

MerknaderDen originale kirkeboken er ført felles for hele prestegjeldet, i avdelinger for hvert av soknene Andebu, Høyjord og Kodal. I den digitaliserte versjonen er sidene for de enkelte sokn samlet og fremstår som egne bøker. Lister som er ført felles for hele prestegjeldet 1803-1814 ligger under hovedsoknet. Notatside pag. 59: visitas 1809.

https://media.digitalarkivet.no/kb/contents/8185

55 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

MerknaderDen originale kirkeboken er ført felles for hele prestegjeldet, i avdelinger for hvert av soknene Andebu, Høyjord og Kodal. I den digitaliserte versjonen er sidene for de enkelte sokn samlet og fremstår som egne bøker. Lister som er ført felles for hele prestegjeldet 1803-1814 ligger under hovedsoknet. Notatside pag. 59: visitas 1809.

Takk Ivar, jeg var klar over denne merknaden, Har vært borti samme i andre kirkebøker også. Det var derfor jeg klikket meg gjennom alle sidene.

Men likefult mangler de sidene jeg nevner her.

1 time siden, Ove Gunnar Jacobsen skrev:

Jeg har klikket meg igjenom boka og det viser at sidetallene hopper fra: 195 til 282, fra 319 til 372, fra 395 til 398, fra 421 til 464, fra 491 til 520, fra 583 til 622

, fra 649 til 698 og fra 753 til 796. Innholdsfortegnelsen viser at Høyjord og Kodal ligger på de sidene/bildene som er hoppet over.

Det har jo vært andre endringer også med hvordan sider vises i det siste.

Mvh Ove Gunnar

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.