Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14265] Oppslag i Borre Bygdebok

Recommended Posts

Gjest Tove Almquist
Skrevet

Er det noen som har mulighet for å gjøre oppslag i Borre Bygdebok? Jeg lurer på om det står noe om Samuel Guttormsen som jeg finner som forpakter på prestegården i Nykirke sogn ved folketellingen 1865 se: Lenke. Hans aner finner jeg i Ramnes bygdebok frem til 1822, men så forsvinner de. Kanskje Borre Bygdebok kan si noe om hvor han befant seg før han kom til prestegården?mvh. Tove Almquist

Gjest Torbjørn Steen-Karlsen
Skrevet

Hallo Tove. Jeg slo opp i Borreboka under Prestegården i Nykirke. Din Samuel Guttormsen er overhodet ikke nevnt i boka. Imidlertid må det sies at den boka er meget ufullstendig. Som en del andre bygdebøker her i Vestfold, er den vel et lite hastverksarbeid. Beklager. Dette sporet var en blindveg. Lykke til videre. Torbjørn.

Gjest Tove Almquist
Skrevet

Tusen takk for svar! Da slapp jeg iallefall å legge masse arbeid i å få tak i boka.mvh. Tove

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.