Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14434] Marcelia Susanna Rasmusdtr Hegge, 1814 - 1897

Recommended Posts

Gjest Arild Køhl
Skrevet

Hei ! Søker etter aner til Marcelia Susanna Rasmusdtr Hegge. Hun døde i 1897 i Sparbu, og fødested er i kirkeboka oppgitt å være Trondheim, bygdeboka for Sparbu og Ogndal oppgir Frosta som fødested. I tillegg antyder bydabokforfatteren at hun kan være i slekt med fogdeslekten Hegge. Noen som kan lose meg på rett vei, Frosta eller Trondheim ??mvh Arild Køhl

Gjest Astrid Ryen
Skrevet

Ved Foreldresøk på Fam.Search:Marcilie Susanna, d. 3/4 1814 i Frosta med foreldre Rasmus Hegge og mor Dorthe Hegge Nikol.Beret Maria, d. 27/4 - 1812 i Leksvik med foreldre Rasmus hegge og Dorthe Juell Nikoll

Gjest Astrid Ryen
Skrevet

Dorthe finner du her: (født i Helgeland ifølge FT 1865)Lenke

Gjest Astrid Ryen
Skrevet

Jeg vil gjøre deg oppmerksom på denne Rasmus, som i 1801 er elev ved latinskolen i Theim:LenkeDen Rasmus Parelius Hegge som du finner i Theim i 1865, var nok ingen 'hvem som helst', siden han og kona bodde i Thomas Angells hus på sine gamle dager.Mvh Astrid

Gjest Astrid Ryen
Skrevet

Jeg fant Rasmus Parelius Hegge (Fam. S.) født 1783 i Orkdal med foreldre Ole Marcussen Hegge og Berit Maria Krenchel.

• 1 måned senere...
Gjest Per Nermo
Skrevet

... og Ole Markussen Hegge (kapellan i Orkdal, sogneprest i Oppdal) (f.ca.1745 ?) må vel være s. av kjøpmann på Hopsjø, Markus Olsen Hegge (død 1746) og Elsebe Catharina Bernhoft (1717-95) ? Elsebe blir i så fall oppkalt gjennom en av Ole og Berit's døtre. Hvem er foreldre til Berit Maria Krenchel ?

Gjest Per Nermo
Skrevet

... og hvem er foreldre til Johan Vilhelm Nichol, Dorthe's far ?

Gjest Sølvi Arntzen
Skrevet

Beret Marie Krenckel, født 1/12 1752, død 3/9 1811, var datter av proprietær til gården Evjen i Ørkedalen, Anton Krenckel, født 21/8 1706, død 21/5 1775, og Anna Schjelderup, født 3/6 1711, død 18/5 1773.Kilde: Stamtavle over slekten Bernhoft.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.