Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14474] Peder Christens og Anna Amundsd., Fåberg

Recommended Posts

Gjest Harald Sørensen
Skrevet

Ovennevnte er foreldere bl.a. til Kristen Pedersen født 2 mars 1830, Fåberg. Peder og Anna hadde bosted Ofstedal ved Kristens fødsel. Jeg trenger opplysninger om Peder og Anna. Alt av interesse.

Gjest Tor Andersen
Skrevet

FamilySearch har PEDER CHRISTENSEN + ANNE AMUNDSDR Marriage: 19 FEB 1836 Faaberg, Oppland, Norwayog barn 1. ANNA PEDERSEN - International Genealogical Index Gender: Female Birth: 10 JUN 1847 Christening: 27 JUN 1847 Faaberg 3. CHRISTEN PEDERSEN - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 02 MAR 1845 Christening: 09 MAR 1845 Faaberg 5. JOHANNES PEDERSEN - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 24 AUG 1842 Christening: 25 SEP 1842 Faaberg 7. ANDREAS PEDERSEN - International Genealogical Index Gender: Male Birth: 05 NOV 1839 Christening: 10 NOV 1839 FaabergHer passer navn, men ikke årstall så det trenger ikke være riktig.

Gjest Tor Andersen
Skrevet

Det er døpt 14 Peder C og 7 Anna A i perioden 1790 -1810 så det er mange kombinasjonsmuligheter.

Gjest Jan Olav Skaug
Skrevet

Kirkebøker for Fåberg for denne perioden ligger søkbare på nettet. Gå inn under Opplandsarkivet http://www.opa.no/ og velg fra menyen Databaser/Kirkebøker og klikk på Fåberg.Et hint ved søking, bruk % som vilkårlige tegn, f.eks P% for Peder, Petter, Paul osv.Kunne ikke finne Kristen (Christen) Pedersn født 02.03.1830, men fant f.eks.10.06.1847 ANNA PEDER ANNA OFSTEDAL, V/som er nevnt ovenfor av Tor Andersen. Mvh Jan Olav

Gjest Harald Sørensen
Skrevet

En stor skrivefeil fra min side. Kristen Pedersen er IKKE født 1830, men 2 mars 1845. Så dette rimer mere med svarene jeg har fått.Takk til alle som kan hjelpe !

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.