Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#14771] Martin Julius Johansen, f. 10/4 1867 i Trondheim. I 1915 bosatt Tromsø.

Recommended Posts

Gjest Turid Didriksen
Skrevet

Hei.Martin Johansen er født 10.april 1867 i Trolla av foreldre Anders Johansen og Oline Justd. Vet ikke så mye om han etter at han flyttet hjemmefra. Han var maskinist. Gift med Grete fra Levanger. Først bosatt i Hadsel kommune, der jeg finner familien i 1900. I 1915 bor familien iflg. skiftepapirer etter hans far i Tromsø. Finner at det bodde en maskinist Johansen på St. haugen 5 i Tromsø i 1914. Barn iflg. f.t. 1900 Aslaug f.1895, Gudrun f. 1897 og Johanna f.1900.Kan noen hjelpe meg med opplysninger om denne familien. Det har vært vanskelig å få tak i kirkebøker for både Tromsø og Hadsel for denne perioden. Dersom noen skulle ha opplysninger om hans søsken er jeg også takknemlig for det.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.