Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#46563] En Amerikaner trenger hjelp

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
Skrevet

Hei er det noen som vet noe om disse? Jeg kan formidle adresse til Vern Lindquist. Han skriver Hordaland, men det skal vel være Rogaland siden det er nær Stavanger? mvh Kjellaug'Through an internet reference on Rootsweb, I see you have bygdebok for Hordaland. We are looking for descendants of the Hognefjeld and Finnesand families of the Stavanger area of Norway.My good friends, Karen Jacobson and her husband, Gary Newbill, are planning a trip to Norway this coming July, 2007, and wish to visit the area of her ancestors homelands. Her great-grandparents immigrated from Norway in 1871 to eventually settle in the State of Minnesota and surrounding areas.Great-Grandfather: Knud Jacobson Finnesand, born November 26, 1815, farm Finnesand, Haugvaldstad, son of Jakob Larsen Haugvaldstad and Malene Gundersdatter.Great-Grandmother: Inger Iversdatter Hodnefjeld, born December 3, 1833, farm Hodnefjeld, Mosteroy, daughter of Iver Johnson Hodnefjeld and Kristine Johansdatter Nordbo.Grandfather: Johannes C. Jacobs, born 1878, Spicer, Minnesota, their youngest child.As we have been working together on her family’s history, any information about her family in Norway would be greatly appreciated. Of course, we would be happy to share information about the descendants of the Finnesand and Hodnefjeld families that immigrated to America, especially the families of her father, Richard, and grandfather, Johannes.'We look forward to receiving information about ancestors and any family members living in Norway that they could visit when in Norway in July. We hope to formalize plans in April for the trip’s itinerary. If you have any suggestions of relatives we could contact by mail or email, we would certainly be appreciative.Help in locating the farms of Finnesand and Hodnefjeld families would also be greatly appreciated.'

Gjest Rolf Erik Sanne
Skrevet

Hvorfor ikke forsøke å få innlegget inn i Stavanger Aftenblad. Nedslagsfeltet er mye større gjennom avisens spalter enn gjennom debattforumet i DA. Og få så med e-mail adresser slik at vedkommende kan nås.Lykke til.Rolf

Gjest Tove Tjøstheim Eek
Skrevet

I følge bygdeboka for Rennesøy , garden Finnesand , hadde Knut Jakobsen 11 barn , og ikke alle reiste til Amerika , så det burde la seg gjøre å finne noen etterkommere .og Ivar Jonson Hodnefjell har 10 barn og ved å følge dem kjapt kommer en fram til levende slekt av nåtid. send meg en mail Kjellaug så skal jeg prøve å formidle kontakt.Tove tovt-eik2online.no

Skrevet

Takk skal dere ha begge to.Jeg har nå sendt deg et brev Tove og lagt ved Verns adresse - jeg så ikke med det samme at du hadde skrevet 2, så det ble sendt i flere vendinger. Men håper du har fått det nå.mvh Kjellaug

Gjest Tove Tjøstheim Eek
Skrevet

Hei Kjellaug, ingen mail ankommet , mailadresse ; tovt-eikkrøllalfaonline.no

Skrevet

Fikk du min mail? Jeg oversendte din til Vern Lindquist. Skal pröve en gang til.Mvh Kjellaug

• 2 uker senere...
Gjest Reidun Søbstad
Skrevet

Jeg har i dag fått videresendt en mail fra Vern Lindquist lik den du har fått Kjellaug. Fikk den via en kontakt jeg har hatt før i USA.Er det formidlet noen informasjon til Lindquist? Det kommer ikke fram i denne debatten.mvhReidun Søbstad

Skrevet

Jeg har ikke hört et ord fra han,men nå har jeg enda ikke sjekket min hotmail etter at jeg kom hjem i kveld etter 10 dagers ferie. Jeg sendte han og linken til denne debatten. Det er rart med folk som ber om hjelp og ikke fölger opp!!Mvh Kjellaug

• 2 uker senere...
Gjest Tove Tjøstheim Eek
Skrevet

Til opplysning, jeg har fått kontakt med Vern og han har fått familie opplysninger fram til nåtid , han får adresser og telefon nr også.Tove

Gjest Reidun Søbstad
Skrevet

OK. Da trenger jeg ikke gjøre noe med det.mvh Reidun Søbstad

Skrevet

Det er fint at Tove har gidt beskjed,så slipper folk å gjöre dobbelt arbeid-:)Fikk og mailen Tove.mvh Kjellaug

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.