Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48055] Gudmundsrud, Nils Nilsson Fra ÅL

Recommended Posts

Gjest Astrid Holten
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med opplysninger? Jeg søker all informasjon om Nils Nilsson Gudmundsrud. Om han var gift,-evt med hvem. og om han fikk barn. Dette er det jeg har funnet: [url="http://www.heimbygda.no/folk/folk_e_g.htm>http://www.heimbygda.no/folk/folk_e_g.htm Hvordan kan jeg få tak i og lese disse sogene?Ellers har jeg funnet(tror jeg) dåps informasjon,- men har vansker med å tyde. har jeg funnet rett mann? nr 76

Gjest Astrid Holten
Skrevet

Tusen takk for hjelp og nyttig informasjon!Nå er jeg litt usikker,- har kopiert om en av hans sønner her: 1. Nils Nilsson Gudmundsrud 13.08 1867- G 1904 m Anna Rød, Bottefjord. Barn: 7 .... Utvandra til Am. i 1894. Kom heim att omlag 1907 og busette seg på Torbjørnsnes i Torvika ved Kristiansand. (Dvs. hennar heimegard.) (1032)Kan dette stemme? Navn på begge stemmer utav det jeg har funnet frem til,- men sted passer ikke inn i 'min historie'..Det jeg MENER skal være er at Anna rød kommer i fra Batnfjordsøra (mellom Molde og Kristiansund). å at Nils og Anna Kjøpte gård på Holten i Torvikbukt... Er dette riktig eller finnes det 2 par av Anna Rød og Nils Nilsson Gudmundsrud(Fra Ål).

Gjest Berit Knudsen
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke forfatteren her ang. N.N. 1867. Det står utvandret til Amerika i 1894 og kom hjem ca. 1907. Nils og Anna ble gift i 1904. Så hvem var det som utvandra. Jeg synes du skal ta kontakt med forfatteren og spørre ham om dette.Her utvandrer en gift Nils Nilsen fra Ål i 1894 Lenke

Gjest Astrid Holten
Skrevet

Nå har jeg fått låne meg 'gards og ætte soge for gjemnes'. der fannt jeg de! jeg hadde rett i at det står feil. De ble gift i USA. flyttet til Nordmøre der hun kommer fra. Skal jeg da si ifra noen plass?

Gjest Astrid Holten
Skrevet

Ja,men for å få opp adressen må jeg ha brukernavn for PC ,å den husker jeg ikke.. å nå har jeg prøvd så mange ganger at det kommer opp error melding.. (flau). Kunne du lagt den inn her tror du? eller evt sende den på mail. astrid_holten@hotmail.com

Gjest Berit Knudsen
Skrevet

Vel, jeg skjønte ikke problemet ditt. Om du bare klikker der det står E-mail kommer det opp fiks ferdig og det er bare å skrive. Men siden du tydeligvis ikke får den opp så er adressen hans følgende twarberg@online.no

Gjest Berit Knudsen
Skrevet

Nå ble jeg usikker på om jeg gjorde noe galt ved å legge adressen hans der. Håper ikke det, men om innlegget fjernes så sender jeg den også til deg for sikkerhets skyld.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.