Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48657] Er noen gode til å tyde tall?


Recommended Posts

Gjest Per Håkon Christiansen

Det er ofte besynderligheter både ved bokstaver og ved tall som har sin forklaring i tidligere tiders måte å skrive dem på (som henger igjen fra prestens skoledager, vil jeg tro), det gjelder særlig 1, 2 og 7-tallet, men også tildels 5-tallet. Hvis du ser nederst på venstre side, tallet 325, så finner du akkurat den samme 'krøllen'.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.