Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48779] Tune/Østfold: Foreldre til Johannes Johnsen Graalum (f. 1822).

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

Johannes Johnsen Graalum (f. 1822) fra Tune var gift med Gunhild Maria Erlandsdtr. (f. 1819).FT 1865 forteller om tre registrerte barn: Eline (f. 1849), Mathea (f. 1852) og Andrea (f. 1856). Finner dem ikke i de scannete kirkebøkene her på nettet. Kan jeg ha oversett noe? Er det noen med et bedre syn på saka enn meg?Hermod Moursund

Gjest Hermod Moursund

Takk til Åshild. Kan det være Christian Wetesen (f. 1781) og Sofie Eriksdtr. (f. 1785) som er foreldrene til Elen Christiansdtr. - i følge FT 1801 (gården Gamlebyen i Tune)?Hvem er foreldrene til John Pedersen og Marthe Johannesdtr., samt Erland Johannessen Ryen?

Gjest Åshild Jensen.

Hei igjen. Erland J giftet seg med Elen C den 17/11-1817 i Tune kirke. Erland var fra Strømshoug i Råde. Foreldrene var Johannes Petersen og Gunild Simonsdatter.Erland var døpt 1/6-1794 i Råde. Hilsen Åshild.

Gjest Åshild Jensen.

Dette med Elen Christiansdatter er jeg litt usikker på.Hun var 20 år i 1817 da hun giftet seg.Da er hun født 1 1797.Hun var fra Ryen. Finner en Christian Simonsen og Anne Hansdatter på Ryen i 1801 tellingen,men ingen Elen. Slår opp i Familysearch med disse navn og opp kommer Helena født 1 1797 i Tune. Helena har også kommet opp før. Du får ta en titt på dette. Hilsen Åshild.

Gjest Hermod Moursund

Her kom visst innleggene samtidig.Takk igjen. Er det noen andre som har løsningen på Elens foreldre?Johannes Petersen (f. ca. 1767) og Gunhild Simonsdtr. (f. ca. 1752) finner jeg i FT 1801 på gården Strømshaug i Råde.

Gjest Åshild Jensen.

Hei igjen. Hvis du går inn i Tune kirke bok 1823 gifte 4.april ser du Johan Pedersen,Melkeberg og Marthe Johannesdr`s vigsel. Da kan du kanskje få noen til å lese dette. Melkeberg er i Spydeberg regner jeg med. Hilsen Åshild.

Gjest Hermod Moursund

Ja, dette var jo en dramatisk vigsel. Har greid å lese mesteparten. Et viktig ord kom ikke frem for meg, nemlig '....da Bruden af Frÿgt for .... heller vilde ved Forældrenes Hjelp opføde det Barn, hun ved Brudgommen er svanger med'. Hvilken frykt er det snakk om her?Ser ut til at Johan er 19 år (og født i 1804) og Marthe 18 år (og født i 1805). Det heter vel at Marthe far het Johan Sørensen....

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.