Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#49326] Bilde av konfirmanter / skolegutter i Nannestad?

Recommended Posts

Gjest Kari Hagen
Skrevet

Når og hvor er bildet tatt? Fotografen heter Torleif Kristiansen, Kristiania.Bildet kan være tatt i Bjørke sogn, Nannestad, og min morfar kan være en av guttene på bilde. Ole Frithjofsson Berg f. 1910, han ble konfirmert 28 september 1924.Håper på hjelp fra noen med kjennskap til bildet.Mvh Kari

bilete2661.jpg

Gjest Gunn Huglen
Skrevet

Hva med å sende bildet til en lokalavis? Kan hende noen kjenner igjen disse konfirmantene der?Mvh. Gunn

Gjest Kari Hagen
Skrevet

Takk for gode tips.Er det noen som kan tidfeste ca når bildet kan være tatt? Skal ta kontakt med avisen, og høre om jeg kan legge det ut der.Mvh Kari

Gjest Gunn Huglen
Skrevet

Klesdraktene passer vel ca 1920-1925. Samme tidsrom som min far ble konfirmert.Mvh. Gunn

Gjest Kari Hagen
Skrevet

Da stemmer det sikkert at min morfar er på bildet, men hvem? Ikke vet jeg.Har iallefall lært at man bør skrive navn, sted og dato bak på bilder. Da blir det så mye enklere for de som kommer etter oss.Takk igjen!Mvh Kari

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.