Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#58070] Hjelp til flere løse tråder

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit
Skrevet

Konfirmasjonen til Martin Engebretsen i 1846 gjør det helt klart at han bodde under Lillebye (n° 19): Kildeinformasjon: Østfold fylke, Borge i Borge, Ministerialbok nr. I 4 (1836-1848), Konfirmerte 1846, side 232-233. Permanent sidelenke: LenkeHan hadde ihvertfall 'meget god oppførsel'!

Skrevet

Samme som jeg fant i mitt innlegg 19 dersom du sjekker lenkene-:) Det er bedre med to ganger enn ingen!

Skrevet

Her er Maren sin konfirmasjon n° 10 i 1855: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Torsnes i Borge, Ministerialbok nr. II 2 (1853-1877), Konfirmerte 1855, side 136-137. Permanent sidelenke: LenkeDet vstår og 'ligesaa' her, som betyr at hun har 'god ...'

Gjest Mona Moum
Skrevet

Her var den endelig en prest som faktisk skrev vakkert. Da har vi rette person. Takk

Gjest Mona Moum
Skrevet

Hva står det under Skaugen? Det står f og det som står der klarer jeg ikke å tyde

Gjest Gunnar Sigdestad
Skrevet

Der står Skoven under Torsøe, f. [på] Møllerpladsen.

Gjest Mona Moum
Skrevet

Men er det den rette Maren som står til komfirmasjon? Hun er 11år da. Hun er født 30.09.1844

Skrevet

Innlegg 15: Maren født 23/5/1840

Skrevet

Det var søsteren som var født 30/9-1845

Gjest Mona Moum
Skrevet

Nå går det rundt for meg her. Maren er født i 1840, søsteren hennes som er født i 1845 heter????

Skrevet

Innlegg n° 2: Inger Marie-:) I folketellinga står hun bare som Inger M.

Skrevet

Dersom vi kikker på far til Maren Petersdtr Leret, så ser vi at han er f. ca 1797/98 og da er det kun en kandidat i området på Tangen vestre under Næs herregård: LenkeMora er Marthe Jørgensdtr f. ca 1780 faren får vi kikke etter i kirkeboka.Hennes foreldre er da Jørgen Olsen Tangen vsetre f ca 1739 og kona Dorthe Johannesdtr f ca 1740

Skrevet

Undres på om presten har skrevet feil her: n° 26 i 1799 et uegte barn Petter, moren er Ingeborg Jørgensdtr og faren Ole Johnsen Grim...eie (?)Enten er det feil navn i ft eller er det feil fornavn her, for resten stemmer.Jeg har leita igjennom et par år og han er den eneste 'uegte'fødde Petter Olsen: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Borge, Ministerialbok nr. I 2 (1791-1817), Fødte og døpte 1799, side 25. Permanent sidelenke: Lenke

Gjest Mona Moum
Skrevet

God morgen. Da var jeg på plass igjen. Vdr forrige link. det var en dame i kolonnen over der Petter sto i kirkeboken som het Ingeborg. Det kan være at navnene har stokket seg litt. Nå var det vel ikke alle prester som var helt edrue alltid heller?

Skrevet

God morge til deg og-:)Ser ingen Ingeborg der, men en Inger. Tror nok allikevel at presten har blingset litt her!!Nå må jeg på job-:)Ha en fin dag og god jakt!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.