Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#62951] Noen som ønsker oppslag i Norske Sykepleiere?

Recommended Posts

Gjest Inger-Johanne Indrestrand
Skrevet

Carsten.OK. det kan jeg ha i tankene, det kan jo også slumpe til at det blir spurt etter slike jeg kjenner, uten at de er medlemmer i forbundet eller står i bøkene.Inger-Johanne.

Gjest Arne B. Kristiansen
Skrevet

Finner en Anne Karoline Olsen f. Kristiansen f. 24/12 1905??

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

Anne Karoline Olsen, nattsøster, Stavanger sykehus. F.24-12-05 i Haugesund. Handelsskole. Sykepleieutd.: N.K.S.sykepl.sk., Stavanger 1927-30. Off. godkj. sykepl.Praksis som sykepl.: Egersund Menighetspl. 1/2 år 1930. Menighetssøster Kopervik 1932-38, Kopervik sykehus 1938-39. Avd.søster Vanførehjemmet, Bergen 1939-40. Ramsvik Tbc.hjem 1940-41. Haugesund sykehus 1941-43. Borte fra tjeneste 7 år. Nattsøster Stavanger sykehus fra 1952.

• 11 måneder senere...
Gjest Tove Karlsen
Skrevet

HeiFins det opplysninger om en jordmor Leonore Skarberg. Hun var i Meløy i Nordland rundt 1911. Vet desverre ikke mer om henne.

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

ToveIngen Skarberg dessverre

Gjest Eric Swane
Skrevet

Kanskje kan et oppslag løse et mysterium som nylig dukket opp??I en artikkel i VG i 1984 omtales en sjefssykepleier Marie Wishman. Min kone heter Wishman og vi mener å ha full oversikt over alle med det navnet, men noen Marie kjenner vi ikke.Denne Marie kan absolutt vært sykepleier allerede i 1960, men hun kan på det tidspunkt hatt et annet navm (giftet segWishman).Står hun oppført?mvh eric

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

EricIngen Marie Wishmann er omtalt.Kan hun være datter av lege Carl Christian Wichmann f.22-4-1875? Han giftet seg i Kristiania 22-4-1901 med Aagot Antonie Wincentine Tingulstad f.1878. Ekteskapet oppløst i 1923. 1 sønn og 3 døtre. Han giftet seg for 2.gang med Maud Sofie Hauff, f. 1896. 2 sønner. Carl fikk i 1919 tillatelse til å ta navnet Wishman som familenavn istedenfor Wischamnn.

Gjest Birger Forsmo
Skrevet

På Bodø sykehus i 1943 arbeidet en sykepleier som hette Ragnhild. Jeg fikk aldri med meg hennes etternavn. Hun gikk bare under navnet 'søster Ragnhild'. Er det mulig å finne henne der? Hun var virkelig en som tok seg av de som var innlagt. Jeg fylte 10 år mens jeg lå der. Når jeg ble så pass bra at jeg kunne være ute av sengen så tok hun en dag meg med på sykkel og hjem til seg hvor jeg fikk servert kakao og kaker. Da jeg skulle reise hjem leide hun meg på sykkelen sin og til kaien der båten lå som jeg skulle reise hjem med. Hun var slik med alle, smilende og omsoprgsfull mer enn noen av de andre.Mvh. Birger Forsmo

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

BirgerDette har du spurt meg om før pr.mail og jeg sendte deg et svar at jeg ikke fant noen Ragnhild som var i Bodø på det tidspunktet.

Gjest Birger Forsmo
Skrevet

Beklager, Carten Schanche! Det er tydelig at jeg er medlem av KMF( Kortidsminneforeningen)!Mvh. Birger Forsmo

Gjest Eric Swane
Skrevet

Takk for alle oppslag, - det var skudd i natta.Det er nettopp etterkommere etter lege Carl Christian Wischmann (min kones farfar) som bærer navnet Wishman og denne Marie bør ha en forbindelse dit, men ingen av oss skjønner dette! Kan en journalist oppfatte og videreformidle feil navn....?mvh eric

Gjest Dag T. Hoelseth
Skrevet

Finner du oppl. om Borghild Trygsland, g. Nordli (d. 2008), og Anne Malene Robertsen (d. 1973), g1. Hansen, g2. Hermansen?DTH

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

Borghild Nordli, sykepleierske, Stensgt. 16 1.etg. Oslo.Malene Hermansen, (f.Robertsen), sykepleierske (tidl.aktiv), Westye Egebergsgt.8a, Oslo. Født 31-10-1903 i Spangereid, Vest-Agder. Ungd.sk. Sykepl.utd.: Menighetssøsterhjemmet, Oslo 1926-28. Off. godkj. sykepl. Praksis som sykepl.: Menighetssøster i Holum, V-Agder 5 år. Fast vikar Ullevål sykehus under krigen. Privatpl. i Hamar. Husmor.

Gjest Dag T. Hoelseth
Skrevet

Til 63: Takk skal du ha! Det var da pussig lite om grandtante Borghild (som ikke bodde i Stensgata i 1960, men i Øvrebø).Men det var ellers mange interessante detaljer om min kones grandtante Anne Malene. Det med privatpleier i Hamar var nytt for meg.DTH

Gjest Birgith Andreassen
Skrevet

Finnes det opplysninger om frk. Jenny Hansine Vulvig? (Kan også skrives Vulvik, eller Wulvik)

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

Nei, dessverre.

• 1 måned senere...
Gjest Bjørg Lunde
Skrevet

Hei Carsten,Kan du gjøre et oppslag på Emmy Dagmar Graf/Lie/Howard/Krag/Wesche (se debatt 76256). Det er litt usikkert hvilket etternavn hun brukte.

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

Dessverre Bjørg, jeg finner ingen info om Emmy.

Gjest Bjørg Lunde
Skrevet

(68) Nei, jeg var redd for det. Takk skal du ha uansett!mvh Bjørg

Gjest Gisle Hersvik
Skrevet

Hei!Finnes Gunda Henriette Margrete Henriksen (1905-1990) nemnd i bøkene?MVH Gisle

Gjest Gisle Hersvik
Skrevet

Og Marie Helene Henriksen f. Veibakken (1865-1942) ?MVH Gisle

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

GisleIngen av disse er omtalt dessvere.

Gjest Britt Iren Neergård
Skrevet

Hei.Finner du noen oppl om Carla W Valeur f 1885 i Kristiansund?mvh Britt Iren

Gjest Tor Rustad
Skrevet

En stor takk til deg for hjelpen med å finne en nålevende. Det er utrolig hvor mange opslag du har gjort!Med venlig hilsen, Tor

Gjest Carsten Schanche
Skrevet

Britt IrenHun er ikke omtalt. Hun reiser til Amerika i 1914.Lenke

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.