Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#65329] Nils Jacobsen og Olea Olsdatter, Holmestrand

Recommended Posts

Gjest Truls Olsen
Skrevet

Noen som sitter på noe informasjon om disse to? Eller som kan hjelpe meg å finne noe?De har to barn som jeg vet om: Ole Nilsen f. 1841 og Jacob Nilsen f. 1845. I 1865 er de fraskilt, og Olea bor i Kirkegaten 18 i Holmestrand. Olea er født ca 1805.Skulle gjerne visst når de ble gift, navn på foreldre, fødselsdato, hvor Nils oppholder seg i 1865 osv, osv...

Gjest Truls Olsen
Skrevet

Takk Odd Brede. sliter litt med å tyde teksten. Noen som kan hjelpe meg med det?

• 3 måneder senere...
Gjest Odd Bjørn Eriksen
Skrevet

Hei!Foreldrene til Niels Hendrik Jacobsen er Jacob Andersen f.1775, og Malene Børresdatter f. 1774, begge i Botne i Vestfold.Niels og Olea hadde også en datter Petronelle 'Nella' Nielsdatter f. 30.07.1838 i Holmestrand. Hun ble gift med Thomas Mathisen, f. 14.04 1830 i Holmestrand og de hadde 3 barn.I følge familien så har vi hele tiden hørt fortalt at Niels omkom på selfangst i Ishavet, og hun satt igjen som enke med 3 barn. Vi har ikke klart å finne han i kirkebøkene under døde. Det er også rart at det står fraskilt i FT 1865.Odd Bjørn

Gjest Truls Olsen
Skrevet

Hei. Takk for informasjon Odd Bjørn. Vet veldig lite om den familigrenen... Interessant også å høre at han omkom på selfangst i ishavet.Vet du fødselsdato på Niels?

Gjest Odd Bjørn Eriksen
Skrevet

Hei!Niels er døpt 07.12.1809 og komfirmert 11.04.1824 i Holmestrand kirke, fødseldato har jeg ikke.I et tidligere innlegg etterlyste du opplysninger om hans sønn Jacob Nielsen, han hadde 7 barn, jeg har navnene på alle barna hvis du er interessert?Odd Bjørn

Gjest Truls Olsen
Skrevet

Takk igjen. Ja takk. Jeg er veldig interessert i navn på alle barna. Jeg har registrert Hermann f. 10.05.1881, og Marie Oline, (min oldemor) f. 21.11.1869.Truls

Gjest Odd Bjørn Eriksen
Skrevet

Her er Aase Annette Hansdatter og Jacob`s barn:Hans Henrik f. 16.11.1867 Marie Oline f. 21.11.1869 Jacob f. 01.09.1872 Nils f. 22.12.1874 Anders f. 28.11.1877 Anna f. Tvilling med Anders Herman f. 10.05.1881Alle i Holmestrand og Holmestrand kirke.Jacob døde i 24.10.1912 ombord på båten 'Hans Gude' han var da læktefører. En ulykke.Odd Bjørn

Gjest Truls Olsen
Skrevet

Takk skal du ha Odd Bjørn.Truls

• 1 år senere...
Gjest Jon Erik Berg-Hansen
Skrevet

Det står vel ikke noe om oppholdssted i noen av de to linkene du har lagt ut - og heller ikke ved dåpen:Lenke

Gjest Truls Olsen
Skrevet

Hva er det som står bak navnet i kolonnen 'Confirmantens navn og oppholdssted (nr 15)? 'Olea Olsdatter.....'Står det samme på nr 16, og på nr 17 (Anne Cathrine... står det 'i Furelund'.

Gjest Jon Erik Berg-Hansen
Skrevet

N (nordre) forstad.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.