Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#68438] Anne fra Fåberg

Recommended Posts

Gjest Bjørg Hukkelberg

Ser at det ved dåpen er to faddere fra Nordhove. 10-6-1796 blir det på Nordhove født en Anne med far Ole Arnesen.[url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=12&filnamn=faabdaap&gardpostnr=5386&merk=5386#ovre>LenkeDisse finner vi igjen i 1801

Gjest Per J. Nestås

Takk Bjørg fra Per (85). Din Anne ser meget sansynlig ut. Jeg har forsøkt å finne min Peders familie i FT 1801 uten at det har lykkedes. En kan jo ut fra familien og første barn få en indikator på når din Anne og min Peder ble gift. Min Peder fant jeg i Døypte i Faaberg 1730-1818. Mvh Per

Gjest Per J. Nestås

Kjære Bjørg og Anne ....dere er flinke, så jeg avslutter nå dette tema ....men ikke Faberg. Ingeborg (Nilsen) Larsdatter født 1796 i Fåberg (mor til Anne Pedersdatter født 1823 i Fåberg) var gift med Peder Tomassen født 27 august 1790 i Fåberg. Jeg har lett og lett, men finner ikke anene til Ingeborg så er det fortsatt 'piff' i Dere så.....

Gjest Per J. Nestås

Ja Bjørg...det er godt at du er der.... Innlegg (7) er godt, men jeg må ha uttrykt meg klønete.....det er anene til Annes mor Ingeborg født 1796 jeg etterspør..... Innlegg (8) forvirrer: Anne født 1824 kan vel ikke være med i FT fra 1801 ??? mener Per

Gjest Per J. Nestås

Hei Bjørg....jeg har klubbet. Dog kommer det mere Fåberg. Det jeg sliter med er Iver Hansen (Aurlien) født 1777 i Fåberg.....han kjøpte Ensbyi Øyer i 1830.....og giftet seg med Anne Syversdatter (Skog) den 5. april 1818 i Fåberg. Anne er født i Fåberg i 1790 og død samme sted 1857. Problemet er anene til Iver og Anne ... så Bjør er du der ??

Gjest Per J. Nestås

Jeg takker og takker, og syns det er litt flaut. Hvor de blitt av de som var av det sterke kjønn ??Nå er det siste med tilknytning til Fåberg ...tror jeg ... og det gjelder Lars Andersen født i Fåberg eller Øyer som var gift med Sigrid Olsdatter. De hadde en datter Ingeborg Larsdatter født 24 okt 1815 i Øyer. Hun var gift med Simen Iversen den 19 mars 1840 i Fåberg... Bjørg er du der ??

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.