Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#78778] Anne Olsdtr gift med Abel Olson Kirkhorn

Recommended Posts

Gjest Harald L. Bakke
Skrevet

Anne Olsdtr. (1696-1782) var gift med Abel Olson Kirkhorn f. 1692 d. 17. jan. 1734 og gift 2. gong med Lars Rasmusson Kirkhorn 1700-1788.Er det nokon som veit kven som var Anne Olsdtr. sine foreldrer?

Gjest Tor Kvien
Skrevet

Jeg tror kanskje du skal til Holmøyane, se dette skiftet: Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24219/27Jeg vil tro at det er broren, Lars Olsen Lillestøl fra Holmøyane som er forlover ved ekteskapet med Lars R. Kirkhorn i 1734.

Gjest Harald L. Bakke
Skrevet

Mange takk Tor!Her er forøvrig ektevigsla til Lars Rasmusson Kirkhorn:LenkeHer er Anne Olsdtr oppgjedd å være 18 år gamal i 1708. Anne Olsdtr. som er gm. Abel Olsen Kirkhorn er oppgjedd være fødd ca 1696. Sjølvsagt kan 6 års forskjell væøre innanfor den 'feilmargin' som 'var vanleg' i den tida, men eg tykte det var litt mange år. Tru om det er andre skifter som kan bekrefte at desse to Anne'ne er den same ?- Harald

Gjest Harald L. Bakke
Skrevet

Mange takk Tor!I innlegg 4 meinte eg sjølvsagt å henvise til skiftet i Holmøyane som du lenka til i innlegg nr.2 og at den Anne Olsdtr. som var nemnd der var 18 år i 1708.Kansje vil eit skifte i Honndalen bekrefte eller avkrefte om desse to Anne Olsdtr. er ein og same person.Eg får leite vidare ved anledning.Skiftet etter Abel og Anne var både rikholdig og omfattande.Mvh Harald.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.