Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79455] Tour de France - Ryder Hesjedal, Canada

Recommended Posts

Gjest Tore S. Falch
Skrevet

Apropos nordmenn i Tour de France: Nå viser det seg altså at selveste Lance Armstrong er en åttendedel norsk - se debatt 79564 Lenke .Men mitt spørsmål i innlegg 11 om hvorvidt Edvald Boasson Hagen har islandske aner, er det ingen som kan besvare..?

Gjest Helge Hålåsæter
Skrevet

I Stayer magazine 04/05 2008 står det bl.a.:Artikkel: Behersket ung mann, 2. avsnitt: Oldefar het Evald Boasson og kom fra Island og hadde bursdag 17. mai.

Gjest Tore S. Falch
Skrevet

Flott - takk for det! Da husket jeg riktig (- selv om jeg i innlegg 11 feilaktig kalte syklisten for Evald og ikke det riktige, Edvald).

Gjest Tore S. Falch
Skrevet

I denne VG-artikkelen kan vi lese mer om Edvald Boasson Hagens slekt og islandske herkomst - Lenke .

Gjest Tor Arne Vik
Skrevet

En annen canadisk syklist med norske aner er Svein Tuft fra Langley, BC. Han deltar riktig nok ikke i årets utgave av Tour de France, men er lagkamerat med Ryder Hesjedal på Garmin - Transitions. [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Svein_Tuft>http://en.wikipedia.org/wiki/Svein_Tuft En artikkel i New York Times forteller om hans noe uvanlige vei mot idretten. Lenke Hans bestefar Arne Tuft var langrennsløper og sykkelrytter, han var med på Norges lag i OL 1936 og tok 6. plass på 50km langrenn.

Gjest Reidar Oddløkken
Skrevet

Det var da veldig artige opplysninger Tor Arne, og mnge fine nye innlegg ellers i debatten. Er litt mindre prioritert aktiviteten i forumet på denne tiden av året så det blir litt mer sporadisk jeg sjøl er innom, men bare bruk debatten:-)mh Reidar

Gjest Dag T. Hoelseth
Skrevet

Jf. innlegg 11, 26, 28 og 29:Lenke(VG.no 19. juli 2010)DTH

Gjest Tore S. Falch
Skrevet

Takk for lenken i innlegg 32, ikke helt ulik lenken i mitt innlegg 29...

Gjest Dag T. Hoelseth
Skrevet

Til 33: Huff, det burde jeg ha sett... :-) Vel, vel, da holder vi tråden varm en stund til...DTH

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.