Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79665] Sara Amundsdtr. Heggen på Modum, død?

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus
Skrevet

Klarer ikke å finne dødsfallet hennes, og nå har jeg leitet til jeg nærmest er blitt blingsete ;-)Hun var f. den 28.04. 1793 på Rustan i Modum, var gift med Ellev Olsen fra Kopstadeie på Modum.Han var f. i 1786 og døde den 8.09. 1821 på Tingestadeie.Hun stammer for øvrig fra Lofthuus-slekten på Modum.Svar mottas med takk!! :-)

Gjest Astrid Karin Natvig
Skrevet

hei, er det henne som er på Skuterudflaten i 1865? Enke, 71 år. Finner henne ikke i 1875-tellingen. Har du sett under 'Dødsfall i Modum'?mvh. Astrid

Skrevet

Jeg har sett under dødfall på Modum men ikke funnet henne dessverre :-( Men hun kan jo ha flyttet til en av barna da.......

Skrevet

hei, hun døde/ble begravd 25. juli 1868. Fant henne under 'Dødsfall i Modum m/etterlatte' (kjempeflotte sider!). 1. sønn Ole Ellefsen Aslagsbyeie, 52 1/2 år. 2. datter Randi, enke.Astrid

Skrevet

Tusen takk skal du ha Astrid! Det var henne ja, og navnene til barna stemmer også! :-)

Skrevet

Bare hyggelig! MEN jeg har blitt litt nysgjerring: var mannen hennes, Ellev Olsen, sønn av Ole Ellevsen og Ragne Pedersdatter? Døpt 15. oktober 1786 (eller fadderne fra Strandfjord-eie, Modum).Astrid

Skrevet

Det jeg har på ham er bare f. år. Og det er 1786 og ikke dåpsdato. Men jeg vet ikke om jeg har funnet d ut selv eller om jeg har fått d fra en annen..... Men han døde 8 sept. 1821 på Tingelstadeie, og ble begr. 12 sept.Men sønnen Ole har jeg bare klart å finne f. dato og dåpsdato på og ikke dødsdato.Men han må ha overlevd kona Aslaug Olsdtr. som død i 1880, for d sto ikke enke på henne.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.