Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#79787] Tingbøker for Nordfjord 1700-1730 eksisterer de?

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen
Skrevet

Finnes det tingbøker for Nordfjord for 1700-1730? Og om så er, befinner de seg da i Statsarkivet i Bergen? Vil disse ble digitalisert i nær fremtid, eller er det mulig å lese i de på lesesalen? Mvh. Rune Thorstensen

Gjest Rune Thorstensen
Skrevet

Her skjedde det noe merkelig. Jeg la inn spørsmålet i Arkivforumet, og der ligger det også.Rune Thorstensen

Gjest Yngve Nedrebø
Skrevet

Det er bevart tingbøker for Nordfjord 1703-1704 (nr. 16), 1707-1730 (nr. 18-24) og en kopitingbok 1705-1707 (nr. D 2).Vi har digitalfotografert mange av disse, og de ligger på vent for publisering.

Gjest Rune Thorstensen
Skrevet

Takk for svar. Da ser det ut til at det fortsatt er håp i hengende snøre. Det dekker en periode mellom 1701 tellingen og starten på kirkebøkene i Eid i 1722 som kan gi en del svar. Jeg, og mange med meg venter i spenning. Mvh. Rune Thorstensen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.