Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#83534] Leting etter Familien Tollefsen fra Trysil, senere Furnes

Recommended Posts

Gjest Jan P Østlie
Skrevet

Tollef Olsen ble født i Trysil 15/7-1845 på Lindberget, Flendalen. Han ble gift med Siri/Sigrid Pedersdatter fra Furnes, født ca 1836. De fikk 3 barn født i Trysil: Ole Tollefsen født 28/2-1867. Per Tollefsen født 10/4-1870. Marthe Tollefsdatter født 31/12-1874. De flyttet til Furnes og bor på Fredenlund i !900 og 1910. Problemet er å finne barna. Ole finner jeg ikke etter konfirmasjonen i Furnes i 1881, Per finner jeg siste spor av ved flytting fra Furnes til Stange i 1895, mens Marthe er helt borte etter å ha gifter seg med Peder Mikkelsen fra Ringsaker i 1903. Ved FT 1900 bor det en Toralf Pedersen, født i Stange, på Fredenlund som trolig er sønn til Per, men jeg finner ikke fødselen i Stange. Blir glad om noen hjelper meg å komme videre!

Gjest Grethe Flood
Skrevet

Hvor giftet Marthe og Peder seg? Grethe

Gjest Jan P Østlie
Skrevet

Marthe og Peder giftet seg 26/4 - 1903 i Vang kirke

Gjest Grethe Flood
Skrevet

Ser ut som Peder og Martha emigrerte i 1903 - LenkeGrethe

Gjest Jan P Østlie
Skrevet

Takk for den, Ann-Mary! Det burde jeg ha sett. Ingen tvil om at dette må være min Marthe, Grethe. Takk!

Gjest Jan P Østlie
Skrevet

Giftet seg 26 april og reiser til Amerika 1. mai! Spesiell bryllupsreise!

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.