Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Søke etter tysk far til barn født i Norge 1946

Recommended Posts

Ernst Berndt, f. 8.4.1917 i Tyskland, ble far til en sønn født 1946 i Norge. Ernst var tysk militær i Norge og forlot Norge ved slutten av 2. verdenskrig.

Ernsts sønn ønsker å vite om faren fikk flere barn – i Tyskland, og, om mulig, komme i kontakt med noen av dem.

Sønnen har i forbindelse med tidligere søk fått en bekreftelse fra Deutchen Wermacht i Berlin, som viser Ernstc fødselsdato (vedlagt her).

Jeg ønsker råd mht. hvilke søkemuligheter som kan være aktuelle i dette tilfellet. Håpet er å finne Ernst i en slektsdatabase på nettet. Selv om ev. barn beskyttes av personvernet vil de vanligvis være merket <Privat>, men finner man lenke/adresse til webmaster så kan det hende at man kommer videre og spørre barna om de ønsker kontakt.

Ernst Bernt f 1917.JPG

Finner denne på  Ancestry. Kanskje samme mann?

Name: Ernst August Gustav Berndt
Event Type: Taufe (Baptism)
Birth Date: 8 Apr 1917
Baptism Date: 28 Mai 1917 (28 May 1917)
Baptism Place: Marienburg, West Preussen, Deutschland (Germany)
Father: Gustav Berndt
Mother: Anna Berndt
Parish as it Appears: Marienburg
Page Number: 37;38
Custodian: Evangelisches Kirchenbuchamt Hannover
City or District: Konitz u Marienburg
Author: Evangelische Kirche. Militärgemeinde Marienburg (Westpreußen)
Endret av Sven Hjortland

Dødsmelding for en gutt født i Gartz an der Oder i 1937, men død 1945 i Hohenfelde,- mor Gertrud Berndt, født Bühlau, og faren heter Ernst Berndt, i Gartz, for tiden i Wehrmacht. Men om det er samme Ernst Berndt, er en annen sak. Legger det bare inn i tilfelle... :)

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:Q2DM-34XT

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CS9Y-89QV-5?i=68&cc=2454663

mvh

Linda

Hei igjen! Jeg er sterkt svaksynt, og etter å ha fått lesehjelp forstår jeg at det dreier seg om en dødsattest, slik at min forrige kommentar blir malplassert. Likevel gir attesten nyttig informasjon. Mvh. Steinar

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.