Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Gården Blekkan, FT 1801.

Recommended Posts

Skrevet

Gården Blekkan skal ligge i Orkdalsområdet, men får ikke tilslag verken i Orkdal, Børsa, Bynesset eller Buvik - hvor gjør jeg feil?

Skrevet

Finner Blækkan i Børsa i 1865.

Skrevet

Børsa lå  tidligere under Byneset?

Skrevet

Ang navnet Blekkan;

Finner også Blekkan i Bratsberg sogn i Strinda i 1801.

Skrevet

Takk for forslag Ann May, jeg har gått gjennom alternativene, men uten resultat. Ser ut til at kirkeboka blir løsningen her.

Skrevet

Min 3x tippoldefar kom fra Blekkan gård, men den lå på Bratsberg i Strinda. Navnet Myhren kommer også opp i fbm denne gården.

Skrevet

Blekkan gård i Børsa (nå Skaun) er vel verdt å sjekke opp. Avstanden fra Orkdalen må sies å være innenfor "Orkdalsområdet". For øvrig et tips ved søk på stedsnavn, gatenavn etc - bruk www.norgeskart.no. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ser ut til at Blækkan lå i Børsa.

Endret av Ann-Mary Engum
Skrevet

I tråden Ann-Mary viser til kommer FT 1801 fram for Blækkan i Børsa. Min ane Eli Olsdatter, født ca. 1787, er fortsatt ukjent, så Toril, hvis du har en Ole på Blekkan som er i reproduktiv alder født omkring 1760 i ditt materiale så er det bryet verdt for meg å sjekke kirkebøkene på Strinda omkring 1787.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.