Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Skrevet

Hei 

noen i dette forum som kjenner til namner Loua , kommer antagelsesvis fra frankrike via Belgien , Danmark og så til Norge .

mvh

Erik

Skrevet

Hvor har du funnet dette?

Skrevet

Det er min tante som fikk ett stamtre til sin 70 års dag for 7 år siden .Så det er på morfar sin Side 

så det er famelien eg søker 

Skrevet (endret)

Da kan det kanskje være lurt å legge inn det som allerede er kjent,om du trenger hjelp videre i søk.

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Skrevet

Det stemmer det , han var buntmaker. Vi er komt tilbake til Pierre Jacob ransy og Petronella Leberge fra Belgia .(1718) !

takker så mye for svaret og lenken 

mvh

erik

• Liker 1
Skrevet

Det er det 

takk for hjelpen :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei ser at du etterlyser info om Loua familien. Det gjør jeg også, og er svært interessert i hva du har funnet så lang. Ludvig Wilhelm Loua 1825-1876 er mine barn sin tipptippoldefar. Jeg har en del om familien Loua. Kanskje vi kan dele info?

Mvh Eva

min mail er i så fall evaiden@lyse.net

Skrevet

Jeg vil for ordens skyld minne om at riktig navn skal være Hug_e_notter. Altså kan vi se bort i fra mannsnavnet Hugo i denne sammenheng.

Mer om hugenottene her: https://snl.no/hugenotter

Mvh Are

Skrevet

https://search.arch.be er den belgiske arkivverk. Jeg stammer også fra Hugenotter, de var dog Engelske- Franske. Lykke til med leting. Synes det er vanskelig å finne kilder til dette.

• 1 år senere...
Skrevet
På 1.2.2018 den 15.27, Eva Iden skrev:

Hei ser at du etterlyser info om Loua familien. Det gjør jeg også, og er svært interessert i hva du har funnet så lang. Ludvig Wilhelm Loua 1825-1876 er mine barn sin tipptippoldefar. Jeg har en del om familien Loua. Kanskje vi kan dele info?

Mvh Eva

min mail er i så fall evaiden@lyse.net

Skrevet

Dine barns tipptippoldefar er også min tipptippoldefar... 

Kan jeg ta kontakt på din mail? Tror kanskje jeg har bilde av han. Er tatt hos fotograf i Bergen 

Mvh Barbro

Skrevet
15 timer siden, Barbro E. V. skrev:

Dine barns tipptippoldefar er også min tipptippoldefar... 

Kan jeg ta kontakt på din mail? Tror kanskje jeg har bilde av han. Er tatt hos fotograf i Bergen 

Mvh Barbro

Skrevet

så spennende, min mail adresse er: evaiden@yse.net

mvh

Eva

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 8.6.2019 den 14.59, Eva Iden skrev:

så spennende, min mail adresse er: evaiden@yse.net

mvh

Eva

Hei, Eva!
Som du ser på etternavnet mitt, så er jeg en Loua. Meg og min familie fra Bergen, prøver å finne tilbake til hvor vi stammer fra, men er ikke så veldig mange gode kilder. Har du lyst til å dele informasjon? Evt hva du har, og hva jeg har?

Skrevet

Hei Barbro du skrev tidligere "Dine barns tipptippoldefar er også min tipptippoldefar... 

Kan jeg ta kontakt på din mail? Tror kanskje jeg har bilde av han. Er tatt hos fotograf i Bergen "

Jeg sendte deg mailen min  evaiden@yse.net , men kan ikke se å ha mottatt noen mail! Har du glemt meg?

Mvh

Eva

• 1 år senere...
Skrevet

Hei,

Min bestemor på morsiden var også Loua - hun het Dagny Marie Loua, gift Pettersen, død i 1966 i Kirkenes/Sør-Varanger.

Skrevet

Her er et par linker for de som er interesserte:

https://dis-danmark.dk/bibliotek/905150.pdf

Denne linken omhandler innvandringen av bla. Loua til Danmark, sannsynligvis fra Belgia.

Loua er ikke et helt vanlig navn, mulig også denne linken kan være av interesse - fra Nederland: https://genealogie.voorouder.nl/search.php?mylastname=LOUA&lnqualify=equals&mybool=AND&tree=voorouders Her kan man se at denne familien har forenklet Louwa til Loua.  Samme slekt som vår?

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.