Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Min ukjente oldemor ble født 22.04.1886 i Kristiania, hun het Aagot Kaspara Johansen , men gifter seg til Hansen ( Kristan Anker ), jeg finner familien i kommunetellingen i Oslo 1923 . Skulle gjerne vist når hun døde. Er det mulig å finne ut dette ? Jeg har funnet ut alt om henne bakover men savner dødsdato . Siden vi ikke kjenner noen i hennes familie så er det ingen vi kan spørre. Hennes sønn, min bestefar ble født uten for ekteskap og han ble satt bort som pleiebarn . Ved hjelp av denne siden og kirkebøker klarte vi å finne vår ukjente Oldemor. :)

Lenke til kommentar
https://forum.nasjonalarkivet.no/topic/219022-d%C3%B8dsfall-i-nyere-tid/
Del på andre sider

Hva har du sjekket av gravregistre og andre tilgjengelige kilder? Det er i hvertfall treff på Kristian Anker Hansen, f. 1886, i bokhylla.no (dødsannonser blant annet i Arbeiderbladet og notiser i Vårt Land etc. Står oppført én sønn. Antar at Aagot døde før ektemannen. 

DTH

Endret av Dag T. Hoelseth

Var det virkelig nødvendig å opprette enda en tråd for denne familien? Kunne du ikke ha fortsatt på den fra 2017? Uansett, din oldemor hadde en bråte med barn med ektemannen - det burde da være mulig å spore etterkommere? En av dem bør vel vite når Aagot døde? Har du søkt på henne i bokhylla.no og Aftenposten?

DTH

Hun døde på Ullevål sykehus 5.6.1926, se nr. 57

SAO, Sagene prestekontor Kirkebøker, F/L0012: Ministerialbok nr. 12, 1916-1938, s. 137
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb10111702100142

Fra dødsfallsprotokollen nr. 640:

SAO, Oslo skifterett, G/Ga/Gac/L0013: Dødsfallsprotokoll, 1925-1927, s. 176
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/sk20090515360734

Dødsannonsen sto i Arbeiderbladet 8.6.1926

2018-02-07 (3).png

• Liker 3
  • Takk 1
4 timer siden, Dag T. Hoelseth skrev:

Var det virkelig nødvendig å opprette enda en tråd for denne familien? Kunne du ikke ha fortsatt på den fra 2017? Uansett, din oldemor hadde en bråte med barn med ektemannen - det burde da være mulig å spore etterkommere? En av dem bør vel vite når Aagot døde? Har du søkt på henne i bokhylla.no og Aftenposten?

DTH

Jeg hadde vel ikke spurt her hvis jeg hadde klart og spore opp etterkommerne . Beklager at jeg laget ny tråd .

• Liker 1

#6. Jeg skrev da vitterlig ikke at det var noe galt å stille spørsmål. Men det er vel naturlig å opplyse hva du har gjort av søk slik at andre ikke trenger å gå samme vei. Nå har du heldigvis fått svaret ditt. Da ser du også at bokhylla.no er et godt sted å lete.

Ser ellers at du har en tråd om samme familie i FB-gruppen "Vi som driver slektsforskning".

DTH

• Liker 1
  • Takk 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.