Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Et spørsmålstynget forsøk:

28 | 11/7 | Hjd 31/8 | Stadf 29/10 | Gunvor Irene Kristine | Ungk Arbeid Berndorf(?) Larsen Stalsberg(?) Malle Torgersdtr. Telle(?) | Karlstad(?) | 1900 | 1893 | [så står der noe som jeg dessverre ikke helt får tak i angående fadderne: Hmd (sannsynligvis ‹hjemmedåp›) utenfor(?) Kirken(?). Thorud + overvs(?) {i overværelse av?} ] Barnets Mor og Bestemor – Gjertrud Nilsen – Vidner ved Stadfæst: Husmd Børre Andreassen Osetbakken og Hustru Marit – Selveier(?) Bjarne Stalsberg og Hustru Berthe – | uægte | Regist 21/1922 Foreldrene viede 14/10. 1922 |

EDIT:

Se klokkerboken, mye klarere, om enn  litt annerledes ført.

Endret av Even Stormoen
Skrevet

Hjertelig takk for utmerket hjelp.

Mvh

Arve Viddal

• Liker 1
Skrevet

Se #2, just redigert for ‹funnet› klokkerbok :-)

Mvh

Even S.

Skrevet

Og nå kan det kanskje bli litt masete og påtrengende fra min side her, men når først klokkerboken var ‹funnet› – forsøksvis transkripsjon:

| 11/7 | 29/10 | x) 31/8 | Gunvor. Irene. Kristine. | dagarb. Berndorf Larsen Stalsberg Malla Torgersen –«– [Stalsberg] | Karlstad | 1900 | 1893 | Husman[n] Børre Andreasen Olsetbakken Hustru Marit Arnesen –«– [Olsetbakken] Selveier Bjarne L. Stalsberg og h. Berthe Mathiasen. – | uekte | Morens første barn Gifte 1922 14/10 x) Døpt av fhv. Kirkes.[kirkesanger?] Thorud barnets mor Malla Torgersen og bestemor Gjertrud Nilsen Ja?? |

Virkelig irriterende at det aller siste ordet – bosted/gårdsnavn til bestemor – klarer jeg ikke tyde. 

Mvh

Even S.

Skrevet

Gjertrud Nilsen Jaren?

• Liker 1
Skrevet

Hjertelig takk for god hjelp

Mvh

Arve Viddal

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.