Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Klara Josefine Balterød (født Johannesdatter) f. 22.03.1883 Borge, Fredrikstad

Recommended Posts

Klara Josefine Balterød (født Johannesdatter) f. 22.03.1883 Borge, Fredrikstad

Karl Ludvig Andersen Balterød f 1882 Borge, Fredrikstad

Dette er konas oldeforeldre. Mangler utfyllende fødselsdato på Karl Ludvig samt vielsesdato og dødsdato på begge to.

All hjelp eller tips om hvordan jeg kan finne rette kilder tas imot med stor takk ^_^

Vh Petter Lohrmann

Hei!

De ble gift 5.sep 1909 i Østre Fredrikstad. (innført kirkeboka for Borge)

https://www.digitalarkivet.no/kb20060602060200

Hvis det er av interesse; i bind 14 av "Gårder og Slekter i Borge og Torsnes" er det på side 251 et bilde av foreldrene til Karl Ludvig Andersen.

mvh jan w

• Liker 1

Hei igjen!

Jeg var litt kjapp i forrige innlegg, for jeg glemte å nevne at i det samme bindet (14) av gårdshistorien for Borge og Torsnes finnes det også på side 61 et bilde av din kones tipp, tipp tippoldemor Johanne Larsdatter (1787 - 1864) gift med bygdelensmann i Borge, Anders Svendsen (1793 - 1845) på Store Borge. Johanne var født på gården Visur i Borge av foreldrene Lars Gjermundsen (1744 - 1833) og Ingebor Torbjørnsdatter (1756 - 1808) Lars Gjermundsens oldemor, Ingrid Gundersdatter, kom fra den gamle slekten på Engelsviken i Onsøy.

Karl Ludvig Andersens farfar, Lars Andersen (1814 - 1866) var altså sønn av bygdelensmann Anders Svendsen. Både Store Borge og Visur er å finne i det samme bindet som Balterød.

mvh jan w

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.