Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Johannes Ingevaldsen fra Tysnes. Hvilken bygdebok i Surnadal.

Recommended Posts

Johannes Ingevaldsen var fødd i 1824 i Onarheim på Tysnes. I 1865 bodde han med familien i Surnadal https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01052355004304.

Prøver å finne han igjen i bygdeboka for Surnadal, men greier ikke å finne ham der. Er det noen som kan hjelpe med en henvisning til bygdebok og side?

Takk for kjapt svar Jostein, men bruket Syltøren i bygdeboka blei skilt ut i 1879, og da til noen andre enn Johannes.

Har sett på denne boka tidlegare. Har også lett etter gårdsnavn som samsvarer med info i Ft 1865 oppslaget uten å finne familien.

Så hvis noen har andre forslag så tas de imot med takk.

Endret av Roald Sjursen

Hans Hyldbakk har og gitt ut "Heimar i Surnadal". I bind 2 side 366 finn eg Johannes Ingvaldsen under Bakkevoll. Det står rett nok at han er frå Tysfjord, men  ein må rekna med litt feil i bygdebøkene.

Beste helsing 

Leif Ragnar Fiske

• Liker 1
1 time siden, Leif Ragnar Fiske skrev:

Hans Hyldbakk har og gitt ut "Heimar i Surnadal". I bind 2 side 366 finn eg Johannes Ingvaldsen under Bakkevoll. Det står rett nok at han er frå Tysfjord, men  ein må rekna med litt feil i bygdebøkene.

Beste helsing 

Leif Ragnar Fiske

bilde.png.9a928747242ee81ab8aa6a9b11ac7d19.png

• Liker 1

Takk til Leif og Lars for hjelp til å finna denne familien.

Eg har leita i dei tre Gards og ættesoge bøkene, uten å finna noko. 

Familien flytta nord der før 1860, så dei har nok budd fleire plasser.

For ordens skyld kan nevnast at faren var frå Tysnes og mora frå Stord i Sunnhordland.

Mvh  Roald

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.