Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Skrevet

Arne Laurentius Larsen 1892-1956 og Dorthea Gundersen 1895-1982 bodde i Kristiansand og fikk 4 barn. Knut Erling, f.1916, Borhild Marie f. 1918, Signy Marry (1920-1921) og Solveig. Finner ikke fødselsår til Solveig. Ble Knut Erling eller Solveig gift? Finner ingen info om dette. Hvor søker jeg?

Skrevet

Tusen takk!  Må man være medlem i slektogdata for å ha tilgang til denne informasjonen?

Skrevet

Takk! Hvor kan jeg finne ut om han var gift?

Skrevet
18 minutter siden, H. Larsen skrev:

Takk! Hvor kan jeg finne ut om han var gift?

Som Jarl skrev, hvis du får tak i dødsannonsen fra Fedrelandsvennen så kan det stå navn på etterlatte.

Skrevet

Ja, takk, fant denne. Han var ikke gift. Men hadde slekt i Canada. Bør jeg da evt søke i Familysearch/Ancestry?

Skrevet

Arne Larsen og Dorthea Gundersen fikk også datteren Astri(d) Dorthea født 23.02.1925:

SAK, Kristiansand domprosti, F/Fa/L0024: Ministerialbok nr. A 23, 1918-1928, s. 172
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10411207041175

Dette må være Astrid som er gift med Gunar (Gunnar) og som tydeligvis oppholder seg i Canada ref. Knut Erlings dødsannonse i post over.

Skrevet

Tusen takk, dette hjalp mye. Hvorfor kommer ikke informasjonen opp når jeg søker på Arne L. Larsen eller Dorthea? 

Skrevet

Du bør forresten endre brukeren din til å vise fullt fornavn ref. forumregler

Skrevet

Det skal jeg. Takk for hjelpen! Kommer med flere spørsmål i morgen...

Skrevet
46 minutes ago, Heidi Larsen said:

Tusen takk, dette hjalp mye. Hvorfor kommer ikke informasjonen opp når jeg søker på Arne L. Larsen eller Dorthea? 

Tenker du på søk i Digitalarkivet? Kirkebøkene er Kristiansand for denne perioden er kun scannet og gjort tilgjengelighet i Digitalarkivet, men ikke transkribert. Dermed er ikke kirkebøkene søkbar på navn. Du må dermed bla i kirkebøkene manuelt

Skrevet

Forstår. Tusen takk for hjelpen så langt!!

Skrevet

Borghild Marie giftet seg med Oskar Pettersen 26.11.1949:

SAK, Kristiansand domprosti, F/Fa/L0036: Ministerialbok nr. A-35, 1946-1955, s. 95
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb10411604071097

image.png.c4e0fe0f1b39ea27f92c98368a73004d.png

• Liker 1
Skrevet

Fædrelandsvennen 02.02.2000:

image.png.f9212205b602c94f722d2f88248683a1.png

• Liker 1
Skrevet

Fantastisk med ny info, har jobbet med dette i flere måneder...

Skrevet

Tusen takk.

Da gjenstår det å se om Solveig er i live. Det er også en Georg C Larsen, f. 15. juni 1901 i Kristiansand (foreldre Knut og Bergitte (Govertsdatter) Larsen) som jeg ikke finner ut av hva skjedde. 

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.