Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Savnet bestefar

Recommended Posts

Hei!

Min far ble adoptert bort i 1970 av sin mor(Hemsedal), men hun skrev aldri hvem som er faren. Vi vet at han finnes og er i livet, et sted i Norge. Min biologiske bestemor er også i livet, men ønsker ikke noe kontakt med oss og heller ikke å dele hvem som er min biologiske bestefar. For meg er det veldig viktig å finne ut hvem han er, da jeg føler jeg ikke helt finner min identitet. Hvor kan jeg gå for å finne svar og hjelp til dette? Jeg har avgitt dna profil og oppdrettet bruker på my heritage for 2 år siden, men fortsatt ingen treff. 

Lenke til kommentar
https://forum.nasjonalarkivet.no/topic/315526-savnet-bestefar/
Del på andre sider

2 timer siden, Enutenidentitet skrev:

Min far ble adoptert bort i 1970 av sin mor(Hemsedal), men hun skrev aldri hvem som er faren. Vi vet at han finnes og er i livet, et sted i Norge. Min biologiske bestemor er også i livet, men ønsker ikke noe kontakt med oss og heller ikke å dele hvem som er min biologiske bestefar. For meg er det veldig viktig å finne ut hvem han er, da jeg føler jeg ikke helt finner min identitet. Hvor kan jeg gå for å finne svar og hjelp til dette? Jeg har avgitt dna profil og oppdrettet bruker på my heritage for 2 år siden, men fortsatt ingen treff. 

Din far har rett til å få kunnskap om sin biologiske bakgrunn. Les mer i Arkivverkets veileder: https://www.arkivverket.no/dokumentasjon/farskap-og-adopsjon/adopsjon

• Liker 1
2 timer siden, Enutenidentitet skrev:

Min far er dessverre død.. 

Dersom du leser veilederen, ser du at retten går over til den adoptertes barn/etterkommere, når den adopterte selv er død.

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.