Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Dødsannonse Sandefjord Blad søkes - Anders Martin Belgau, død 1.12 1964.

Recommended Posts

Skipsfører Anders Martin Belgau, f. Sandar 13.11.1873, døde i Sandefjord 1.12.1964. Finnes det noen som har tilgang til dødsannonsene i Sandefjord Blad og kan se hvem datteren Ingeborg Belgau (f. 1.10.1913), var gift med. Hvis basen er søkbar på navn er spørsmålet videre, når døde Ingeborg? 

Gullsmed Hans Gysler Berg (1903+1958) var min kones morbror. Jeg visste at de giftet seg i 1938, men det må ha vært Sandefjords korteste ekteskap. Ifølge familien giftet de seg sommeren 1938 og fikk ekteskapet oppløst høsten 1939.  De fikk ingen barn. Ingeborg (Lulle) antok jeg senere giftet seg på nytt, men det behøver ikke å være tilfelle. Ved farens bortgang  i 1964 ser jeg hun står oppført uten ektefelle. Kan dødsannonsen hennes finnes? Hvis det ble med det ene ekteskapet,som var så kortvarig,  antar jeg hun kvittet seg med Berg navnet.

Da kan det være denne Ingeborg Finne som døde i 2005 som er aktuell?

https://www.digitalarkivet.no/view/387/pc00000003310573

Har dog en annen fødselsdato enn oppgitt av trådstarter (1.10.1013 vs. 28.10.1914). Burde gå greit å finne Ingeborgs dåp i Sandar eller Sandefjord for å bekrefte eller avkrefte.

DTH

Takk for alle oppklarende svar som her er mottatt. Jeg kom først inn i Berg familien lenge etter at Hans Gysler Berg var død. Jeg var høyst uvitende om den forlovelsen som fremgår ovenfor, men det forbauser meg ikke. Det skal ha vært mange kvinner som falt for denne sjarmøren -  familien var derimot alt annet enn begeistret!

• Liker 2

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.