Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Romsdals Amts Kopibog I og II

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som vet hvor jeg finner Romsdals Amts Kopibog I og II?

Cecilie

Skrevet

Fra hvilket tidsrom er kopibok I og II og i hvilken sammenheng har du funnet denne referansen?

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Jan H. Trelsgård skrev:

Ja, muligens. Skjønt ser for meg ut som de starter i 1724. Jeg hadde håpet på at de skulle være digitalisert.

De er nevnt her også og da sies det 1715-1724. Jeg leter etter noe fra 1719-1721.

Endret av Cecilie Simon
Skrevet

Jeg bladde meg nedover i serien og fant dette:

Kopibok.jpg

Skrevet
15 timer siden, Grethe Flood skrev:

Jeg bladde meg nedover i serien og fant dette:

Takk, da er det nok ikke noe håp om at den er digitalisert, eller transkribert i bokform som kan lånes på biblioteket.

Cecilie

Skrevet

Jeg har nå kommet over at det i postmester Jens Collins samlinger, skal være avskrifter av kopiboken. Er det noen som kjenner til disse?

Skrevet (endret)

Romsdalsmuseet har noen avskrifter av Amtmannens kopibok. Jeg var i kontakt med institusjonen om en sak fra 1724. Jeg kom ikke i mål da, men de bekreftet at de hadde noen utvalgte avskrifter fra Amtmannens kopibok.

Endret av Henrik Ormbostad
Trykkfeil
Skrevet
4 timer siden, Henrik Ormbostad skrev:

Romsdalsmuseet har noen avskrifter av Amtmannens kopibok

Jeg får sette det på blokken over hva jeg må sjekke, hvis jeg etter hvert skal reise til de traktene.

Skrevet
1 hour ago, Cecilie Simon said:

Jeg får sette det på blokken over hva jeg må sjekke, hvis jeg etter hvert skal reise til de traktene.

Send e-mail. Jeg fikk svar ganske raskt.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet
På 20.8.2023 den 10.48, Cecilie Simon skrev:

Jeg har nå kommet over at det i postmester Jens Collins samlinger, skal være avskrifter av kopiboken. Er det noen som kjenner til disse?

Collins samlinger oppbevares ved Statsarkivet i Trondheim, og som fotokopier ved Romsdalsmuseet i Molde (for det som angår Romsdal).

• Liker 1

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.