Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Byfogd og Byskriver i Bergen, 06 - Bergen skifterett, Dødsfallsjournaler og -lister, nr. 35: Dødsfallsjournal, 1960-1961

Recommended Posts

Hei

Joda dette er min mann og har denne info.

Men......

Når en så går til 1920 telligen står Martha der som enke 🤔

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01074034087352

Derfor udres jeg alikevel på om det er rett mann jeg fant registrert som død i 1960 🤔

Dette kunne kanskje skiftet sagt noe om tenker jeg.

Eller finnes andre forklaringer på dette ? 

16 minutter siden, Ottar Eliassen skrev:

Har sett på det samme Steinar. Og det står det samme i telling i 1923 og valg i 1934.
Skifte kan gi svar.

Ottar

Må det søkes om en plass ?

Jeg kjenner ikke til saken din Steinar, men jeg har selv vært borti flere lignende saker. Det kan se ut ut at det innebar en høyere sosial status å være enke, enn å være skilt. Jeg husker godt at det selv på 1950 tallet ikke ble snakket høyt om noen i familien ble skilt.

• Liker 1
3 timer siden, Rune Thorstensen skrev:

Jeg kjenner ikke til saken din Steinar, men jeg har selv vært borti flere lignende saker. Det kan se ut ut at det innebar en høyere sosial status å være enke, enn å være skilt. Jeg husker godt at det selv på 1950 tallet ikke ble snakket høyt om noen i familien ble skilt.

I så fall, finnes det register over skilsmisser mellom 1910 og 1920 ?😳

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.