Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hvordan finner jeg skyldsætning til et skjøte fra 1929

Recommended Posts

Har et skjøte fra 1929, og skulle hatt tak i skyldsætning til dette da. Jeg er helt fersk i dette og finner ikke ut hvor jeg kan få tak i dette dokumentet. Det gjelder en tomt som ble overdratt i gamle sund kommune ( Øygarden) Men når jeg legger inn gnr og bnr kommer en annen adresse i øygarden kommune, og sund kommune er ikke tilgjengelig som valg. Kan noen hjelpe?

IMG_20230926_152848.jpg

IMG_20230926_152958.jpg

Du kan bestille fra gammel grunnbok på DA.

Ved å fylle ut feltene i skjema under vil du kunne motta en e-post med en lenke for å laste ned et PDF-hefte som inneholder grunnboksbladene tilhørende eiendommen. Dette er en gratis tjeneste.

Ved kommunesammenslåingen i 2020 ble gamle gårdsnummer 17 endret til 117. Bruksnummer er det samme (5)

https://media.digitalarkivet.no/self-service/grbb?municipalities[]=4626&gnr=&bnr=&fnr=&snr=&name=hummelsund

• Liker 1

Sund vart ein del av Øygarden kommune i 2020  https://snl.no/Sund_-_tidligere_kommune 

Det ser ut til at gardsnummer i Sund fekk lagt til 100, slik at gnr.17 i Sund no er gnr. 117 i Øygarden.

Bruksnr. er ikkje endra pga kommune-endringar, men kan vere endra både i utstrekning og bruksnummer, ved at eigarar deler eller slår saman bruk.

Det finst iallfall både bnr.5 og bnr. 15  under gnr. 117 Hummelsund i Øygarden.

Skyldsetjinga er tinglyst 14.mai 1929 ifl påskrift på skøytet du har fotografert. 

Ein kopi av både skøytet og skyldsetjinga skal vere innført i panteboka, og ført i realpanteregisteret.

Rimelegvis vart det også ført inn i grunnboka ("Gammal grunnbok") som erstatta realpanteregisteret på 1930-talet.

Realregisteret og panteboka er skanna og ligg på DA.

Akkurat i dette tilfellet står det meste (eller alt) i skøytet også. Det er ikkje sikkert det er så mykje meir å hente i skyldsetjinga.

Endret av Ivar S. Ertesvåg
  • Liker 1

Panteregister Sund gnr. 17, bnr. 5: https://www.digitalarkivet.no/tl20071211610222

Frådeling av bnr. 15 er vist til pantebok 27 fol. 150.

... men der står det ikkje mykje:  https://www.digitalarkivet.no/tl20070905110655

Det er vist vidare til Skylddelingsprotokoll nr. 9 fol. 6b.  Det må vel vere nr. 83 til venstre her: https://www.digitalarkivet.no/tl20070910240260

Tusen takk for hjelp. ikke så lett å tyde. Leter etter beskrivelse av båt lende om det er noen beskrivelse av hvor det skal være. Når jeg prøver å få chat gpt til å tolke ber de meg se etter folio 235, hvordan finner jeg det?

Endret av Katharine Gude
26 minutter siden, Katharine Gude skrev:

Tusen takk for hjelp. ikke så lett å tyde. Leter etter beskrivelse av båt lende om det er noen beskrivelse av hvor det skal være. Når jeg prøver å få chat gpt til å tolke ber de meg se etter folio 235, hvordan finner jeg det?

1. styr unna KI; du får berre tull og tilfeldig gjettverk.  Det står ikkje noko om folio 235 her (men kanskje i eitt av dokumenta KI-en "lærte" av?)

2. skrifta er sånn som skuleborn lærte fram til ca. 1970 - du kjenner sikkert ein moden person ("gamling", "godt vaksen", ...) som kan lese dette. Men det står om lag det same som står i skøytet du har fotografert.  Å skrive av skøytet vil vere eit bra første utkast til avskrift av skyldsetjinga.

3. formuleringa om "båtlende" i skyldsetjinga er "Videre skal Strømme ha rett til båtlending på (ved) Torkildsens eiendom."  (dvs. at "kjøberen", "han", "selgeren", "min" er skrivne som personnamn, men elles nesten likelydande)

"båtlende"/"-ing" tyder vel ein plass du kan lande (legge til med) ein båt for å ta ombord/setje på land folk og gods.

• Liker 1

Det har siden 1930 vært en fast båtplass med båtfeste der det har lagt en til 2 båter. Jeg selv har kjøpt huset med tekst båtfesterett for 26 år siden. det har aldri vært noen utfordring fra forrige eier, men da han døde og nye eiere kom på plass ble definisjonen båtlende definert at man kunne legge til og trekke opp båten. Men det er også en annen forklaring at det kan bety båtfeste. Så prøver å finne ut av det, og det stod henvist til en spesiell plass, da vi fikk vist et spesielt sted der vi kunne feste båten

Trur vi først skal ha i minne at dette ikkje er eit juridisk forum ... - og: eg er ikkje jurist.

Vi ser kva skyldsetjinga og skøytet seier;  "båtlende".  Språkleg sett er tydinga om lag som eg sa.

Det er mogeleg at det er/var ei vanleg oppfatning at båtfeste/landfeste (plass/rett til å ha landtau til ein båt som ligg på sjøen) er inkludert; 

eller kanskje ikkje.

(Rett til) båtstø og evt. naust vil iallfall eg seie er noko anna enn (rett til) båtlende.

Eit anna spørsmål er kva tidlegare eigarar uformelt og utan tinglysing har vore samde om; eller kva eigaren av bnr. 5 har akseptert/tolerert ("tolt bruk").

Dette er ikkje bindande for nye eigarar.

Dersom seljaren du kjøpte eigedomen av sa at det var båtfesterett, kan det vere strekt litt langt - eller kanskje i samsvar med ei vanleg oppfatning av kva som ligg i "båtlende".  Uansett, seljaren kan ikkje overdra større rett enn han hadde sjølv. - og har han gjort det, er det ei sak (forelda?) mellom deg og seljaren (ikkje mellom deg og grannen).

Lokaliteten er ikkje spesifisert i skyldsetjinga eller skøytet; ein eller annan plass på bnr. 5. Det kan innebere at eigaren har rett til å be deg flytte til eit anna (eigna) punkt på eigedomen.

Endret av Ivar S. Ertesvåg

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.