Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Når og hvor (Kristiania?) ble Henrik (Kristiansen) Varslestad født?

Recommended Posts

Jeg leter og leter etter hvor og når Henrik (Kristiansen) Varslestad ble født, så jeg håper på litt hjelp som kan føre meg videre

Far: Trygve Leganger Kristiansen født 28 nov 1887 i Enebakk. I FT 1920 bor han i Hedmarksgata 33 i Kristiania sammen med datteren Margit Caspara

05 - 0017 Hedemarksgaten 33 - 179 Hedemarksgaten - Tellingskretsoversikt - Folketelling 1920 for 0301 Kristiania kjøpstad - Digitalarkivet

Jeg er litt usikker på moren, Trygve gifter seg med Helene Sofie Danielsen (født 03 okt 1888 i Larvik) i Vålerenga Kirke 14 feb 1920, men hun dør allerede 24 februar samme år. Jeg tenkte at hun kanskje døde i barsel, men dødsårsak oppgis å være influensa. 

Jeg har også forsøkt å finne om Trygve giftet seg på nytt og at de da fikk Henrik, men uten hell.

Trygve har en datter, Margit Caspara født 23 nov 1912, antakelig i Enebakk. Jeg ønsker også hjelp til å finne hennes fødsel, da jeg ønsker å vite hvem hennes mor er.

Det eneste jeg vet er at Margit og Henrik ikke hadde samme mor.

På forhånd takk for hjelpen

Mvh

Kristin

4 timer siden, Kristin Berthelsen skrev:

Trygve har en datter, Margit Caspara født 23 nov 1912, antakelig i Enebakk. Jeg ønsker også hjelp til å finne hennes fødsel, da jeg ønsker å vite hvem hennes mor er.

Det eneste jeg vet er at Margit og Henrik ikke hadde samme mor.

Her er dåpen, nr 26. Det er samme mor.

Kampen prestekontor Kirkebøker, AV/SAO-A-10853/F/Fa/L0012: Kirkebok, 1916-1919, s. 131
Brukslenke for sidevisning: https://goto.digitalarkivet.no/kb20041209010481

21 timer siden, Allan Frantzen skrev:

Du har sikkert dette.

Kjesäterkartoteket:  https://media.digitalarkivet.no/view/43430/787

Nei, dette hadde jeg ikke, veldig takknemlig for å få det. Er det noen steder jeg kan finne ut noe mer om hvorfor han måtte flykte?

Tusen, tusen takk for hjelpen begge to. Dette hadde nok ikke klart å finne ut av selv.

Historien til min tante og onkel er blitt fortalt litt annerledes, bl.a at de var halvsøsken, så dette forvirret meg litt. 

Igjen takk for hjelpen🤩

Mvh

Kristin

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.