Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Skrevet

Hei, jeg er på jakt etter informasjon om vielser i Wexels menighet i Oslo, spesifikt i 1925. Wexels menighet eksisterte kun en kort periode, mellom 1917 og 1930. Hos Digitalarkivet er kun kirkeboken som inneholder informasjon om fødte og døpte (og dødfødte) tilgjengelig, ikke boken med informasjon om vielser (eller konfirmasjon). Noen her som vet hvorfor og hvordan jeg eventuelt kan gå frem for å få informasjon om dette?

Skrevet

Takk for svar. Men jeg kunne ikke se at det sto noe der om hva arkivmappen for Wexels menighet faktisk inneholder. Hvordan kan jeg finne ut av om den aktuelle kirkeboken jeg er interessert i, jf. ovenfor, befinner seg i Nasjonalarkivet?

Skrevet

Det kan hende at den ikke er levert inn. Hvis den finnes i arkivet, ville den ha kommet opp i Arkivportalen, selv om den ikke er tilgjengelig.

Skrevet

Ja, det må vel være det. Bør ikke Nasjonalarkivet kontakte Grønland menighet (som overtok kirkebøkene til Wexels) for å sørge for at alle kirkebøker leveres inn til arkivet?

Skrevet

Har fått tips fra en kollega at kirkebøkene ble levert i 2026 og er i karantene. Det er ikke mulig å bestille dem ennå pga teknisk konservering. Arkivportalen blir oppdatert når de er klar til bruk.

Skrevet

Det var interessant, takk! Hvor lang tid tar slik teknisk konservering normalt sett? Jeg antar vel da at de blir scannet og tilgjengelig på Digitalarkivet slik som den andre kirkeboken til Wexels menighet?

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei igjen! Er det noen oppdatering om disse kirkebøkene fra Wexels menighet? Er de fremdeles i karantene?

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.