Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Recommended Posts

Hei,

Jeg sliter litt med å tyde noe av teksten til nr 723 - Marketenter Daniel Knudsen.

Det gjelder det som står etter Sadelmager Olsens Gd? og teksten i siste kolonne som ser ut til å henvise til side 592 i en eller annen protokoll.

Oslo skifterett, AV/SAO-A-10383/G/Ga/Gaa/L0004: Dødsfallsprotokoll, 1846-1853
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk20081218340446

Svært takknemlig for all bistand

Bjørn

Sadelmager Olsens Gd i Grænds.(Grændsen)

Det er vel samme merknad på nr 731 og 738 også

Intet for Registrerings- prot. p 592

(ser det er litt ulike varianter av Registreringsprotocollen)

Når jeg ser i skifteregistreringsprotokollen på side 592 (a og b) finner jeg en liste over avdøde som ikke etterlater seg noe, men jeg ser ikke Daniel Knudsens navn der....

Nr 731, Hans Andersen Solberg, står der som nr 4 og nr 738, Jens Ring, som nr 5

Oslo fylke, Oslo skifterett, Skifteregistreringsprotokoll nr. A 5 (1837-1850), Skifteprotokollside, Side 591b-592a
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/sk10041006101593
(fortsetter på neste side)

Endret av Matthias Kolberg
  • Takk 1

Takk for svaret. Nei, det var litt merkelig at han ikke stod der når det ble gitt en henvisning dit. Jeg trodde at når det var intet til skifte, så stod det bare "Intet" i den kolonnen, noe det jo gjør for mange? Uansett er han jo ikke i oversikten på side 592 som du lenket til, så jeg får bare slå meg til ro med at det var intet til skifte og ingen ytterligere informasjon.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.