Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Hvilken tare ved Smøla var det briggen "King George" støtte på?

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Dette er i linje 26 ovenfra i saken som begynner på høyre side i rettsprotokollen her: Rettergangsmateriale: Nordmøre sorenskriveri, AV/SAT-A-4132/1/1/1A/L0020: Tingbok nr. 19, 1736-1740, s. 89 - Skanna arkiver - Nasjonalarkivet

Før dette ordet, som jeg ser ender i neste setning med "taren", står det: "...omsider med Skibet stødte paa en blind Tare, men kaldet .....gsvoldtaren". Vi har bl.a Singsholmstaren her ute, men ellers er jeg blank. Selvsagt kan det være at skriveren her har skrevet ned det han trodde han hørte, men jeg tar gjerne imot hva andre leser her.

Mvh.

Kjell

Endret av Kjell Egil Fredly
Skrevet

Forbokstaven liknar ganske mykje på H i "Holmen" og "Henrich" (Høie og Paasche) lenger oppe på sida.

Kanskje "Hegsvoldtaren"?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det meste av det som står her går greit å lese, men de var vel ikke så lokalkjente i den tiden heller. Dermed kan det være et stedsnavn som er feil.

pga feil ordlyd.
Skrevet
20 minutter siden, Kjell Egil Fredly skrev:

... men så er det dette med de tarene vi kjenner til der ute. Ingen passer.

"tare" her er vel ein tarevaksen grunne i sjøen (?)

Dette er nær 290 år sidan...  det "vi kjenner til" kan vere endra.

Finst det eit samla oversyn over grunnar, skjær, båer, fluer, skallar, drag, fall, osv omkring Smøla?  (det vert vel ei tjukk bok ...)

Stadnamn endrar seg. Jamvel gardsnamn kan vere endra, sjølv om det ikkje er så vanleg.  

Namnet på ei grunne kan godt vere endra (eller gløymt). 

I ditt tilfelle kan til og med landskapet vere endra. Ein grunne kan vere broten ned på 300 år, eller vere sprengd bort for 100 år sidan. 

Skrevet (endret)

Dette skipet kom fra Lisboa og skulle til Trondheim.

Jeg ønsker det.
Skrevet (endret)
1 time siden, Kjell Egil Fredly skrev:

Selvfølgelig kan navn endre seg- "sjølv om det ikkje er så vanleg", og i dette tilfelle kunne en slik tare fått navn etter forliset - vi har eksempler på det. Men for det meste har de gamle navnene overlevd her ute. Og ja - det finnes gamle og historiske kart, men de er nok ikke så detaljerte som dagens. 

At namn på ting i landskapet endrar seg over 100-åra er faktisk nokså vanleg.

Du klipte ei frase frå teksten min - men det galdt altså gardsnamn. Dei er skriftfesta i skattelister, matriklar,  osv.

og er brukte som etternamn. Men også dei kan vere endra.

Sidan du ikkje veit kva alle grunnane kring Smøla (og det er mange) heitte for 300 år sidan, kan du vel ikkje seie at dei fleste namna har overlevd?

Endret av Ivar S. Ertesvåg

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.