Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Vielse Andreas Hofgaard og Kirstine Hagman

Recommended Posts

Skrevet

Halden prestekontor Kirkebøker, AV/SAO-A-10909/G/Ga/L0001: Klokkerbok nr. 1, 1815-1833, s. 430-431
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20061010050339

Hei, jeg lurte på om noen kunne tyde ovennevnte vielse, nærmere bestemt det som står helt til høyre.

På forhånd takk, 

Anne Marie Thoreløkken 

Skrevet (endret)

Det er vel den siste til høgre?  - jamvel om det ikkje står "Hofgaard" der.

"Enkemand og Handelsfuldmægtig Andreas Rasmusen 33 Aar

Pigen Kirstine Andersdatter fd. Hagman 28 Aar"

"Pg. N.K. og Kes(?) vac. af Dr Withugel"

Dette er klokkarboka,

som skal vere avskrift av presten si bok, her: https://goto.digitalarkivet.no/kb20061011040193

merknaden her: "brudg. Vacc-At. af Witthugel, bruden de naturl. Kopper."

Endret av Ivar S. Ertesvåg
Skrevet

Tusen takk for svaret, det var helt riktig, beklager navnet.  Han brukte så mye forskjellig Andreas Hofgaard, Andreas Halvorsen Hofgaard, Andreas Rasmusen og Andreas Rasmusen Hofgaard.

Hilsen

Anne Marie. 

Skrevet

Enda et spørsmål som jeg sikkert poster på feil sted, går det an å finne høkeren Ole Persen (Pedersen).  Jeg har funnet en i det som dengang het Strandgaden i Halden, (senere Violgata 2).  på Frhald.no  

og lurer på hvor han er født...

Anne Marie.   

Skrevet
1 time siden, Anne Marie Thoreløkken skrev:

Enda et spørsmål som jeg sikkert poster på feil sted, 

ja ... det er feil stad.  Dei som evt. veit dette, kjem neppe til å sjå på dette emnet.

Legg inn spørsmålet i eit nytt emne i brukar-forumet (med ein passande og informativ tittel).

Skrevet

Ja, takk for info.

Anne Marie.  

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.