Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#6122] Torger Borgersen,(?-1856), Gran, Hadeland

Recommended Posts

Gjest Arne Grøndahl
Skrevet

Trenger litt "drahjelp" til å finne min tt-oldefar Torger Borgersen's opphav. Det jeg vet om Torger er at han dør i 1856 på plassen "Velta" i Gran (Brandbu). Han var gift med Kari Andersdatter (1795-1859).mvh. Arne Grøndahl

Gjest Laila Kornstad
Skrevet

Hei, Arne! Vet du hvor gammel Torger Borgersen var da han døde i 1858? I FT 1801 for Gran på garden Hole finnes følgende personer: 1611 Torger Bergersen Tienestefolk 20 M 1612 Lisbet Torgersdtr Tienestefolk 20 Ugift K 1613 Siri Borgersdtr Et barn i lægd 4 K Det er jo en mulighet for at Bergersen skal være Borgersen! Hilsen Laila Kornstad.

Gjest Laila Kornstad
Skrevet

Obs! Jeg skrev feil. Han døde jo i 1856! L. K.

Gjest Arne Grøndahl
Skrevet

Laila, Jeg har sett den samme personen selv, men har ingen formening om dette kan være "min" Torger. Torger og Kari fikk en sønn, Anders født 6 juni 1819, så jeg ville anta at Torger er å finne i FT 1801, men sikker kan man jo ikke være. Det er forøvrig ikke enkelt finne folk fra husmannsplassene rundt Randsfjorden. Har ikke funnet noe på skrift så langt.mvh. Arne

• 2 måneder senere...
Gjest Hans Myhre
Skrevet

Hei Arne, og de fikk en datter Ingeborg i 1810. Kontakt meg. hansmyhr@online.no 62352285/48103860

Gjest Arne Grøndahl
Skrevet

Takk for respons Hans. Mail kommer !mvh. Arne

• 4 måneder senere...
Gjest Kjell H Myhre
Skrevet

Arne Grøndahl :Kjenner denne slekta relativt godt, har skrevet en mindre artikkel om den for flere år tilbake for enn annen etterkommer, i Kvinesdal. Ta kontakt på [kh.myhre@netcom.no] dersom du fortsatt mangler info. !MvhKjell H Myhre(ingen slektsforbindelse til ovenfor omtalte Hans Myhre, Næs på Hedemarken !!)

Gjest Arne Grøndahl
Skrevet

Kjell,Mail er avsendt ! mvh. Arne

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.