Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#7562] Efterlysning af Bredam fra Danmark

Recommended Posts

Gjest I. Denman
Skrevet

Hej igen!!!!!!Der manglede noget i mit indlæg af eller anden grund.Jeg efterlyser Morten Rasmussen Bredam født mellem 1850 og 1851 død mellem 1820-23.Han var bosat på Ærø og forsvandt op i den blå luft. Der findes ingen registreringer på at han skulle være død eller have forladt øen. Vi har søgt i kirkebøger på Ærø, fynske købstæder, sågar i København og Jylland, samt i de sogne hvor børnene levede, nemlig Hyllested på Djursland men sidst og ikke mindst Bergen i Norge.Hans søn Frederik Hansen Bredam født 1791 død 1823 under et skibsforlis antagelig ved Norge, tog op til sin morbroder i Bergen for at sejle hans skibe (Hans moder var Karen Hansdatter født 1761 død 1814).Han havde syv søskende alle født mellem 1787 og 1804: Anna Mortensdatter Bredam, Else Mortensdatter Bredam, Rasmus Bredam, Catharina Mortensdatter Bredam, Marie Cathrine Mortensdatter Bredam, Agnethe Mortensdatter Bredam og som rosinen i pølseenden Rasmus Hansen Bredam.Er der nogle derude der genkender disse navne?

Gjest I. Denman
Skrevet

Jeg har fundet ud af at Frederik Hansen Bredams morbror var Friederich Hansen som d. 1/8-1792 blev gift med Agnethe/Agneta Detloff i Bergen, Hordaland, Norge.

Gjest Berit Knudsen
Skrevet

Jeg vet ingen ting om dem, men det ser litt merkelig ut det du har skrevet. Skal det være: Morten Rasmussen Bredam f. 1750-51 død mellom 1820-23. Gift med Karen Hansdatter 1761-1814. Deres sønn heter Fredrik Hansen, men søsknene hans heter Mortensen til etternavn. Burde ikke Fredrik også hete Mortensen?

Gjest Berit Knudsen
Skrevet

Du finner Agnethe Detloft, 34 år, i Bergen i 1801.

Gjest Geir K. Eide
Skrevet

Det er sikkert ikke til noen hjelp men, kan detter være mannen til Anne Detloft ?Dette er fra Undersøkelseskommisjonen i Bergen 1803-05.(Militærrullene.)447 Friderich Hansen Dannemark Ærøe 40 Bergen Skipper paa Rejsen vide ER N 78 ER: i Fart, Rode 2 bogst: H: 0 ER-16Mvh.Geir K.Eide

Gjest Irene Denman
Skrevet

Rettelse: Morten Rasmussen Bredam's kone hedder Anna Hansdatter og ikke Karen som jeg fik skrevet.Med hensyn til børnenes navne: I Danmark var det normalt at pigerne blev kaldt for f.eks. Mortensdatter, hvis faderen hed Morten til fornavn. Og i drengenes tilfælde kunne de f.eks. have moderens faders efternavn som mellem- el. efternavn.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.