Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#7828] 20. søndag etter Trinit.

Recommended Posts

Gjest Gitte J. Martinsen
Skrevet

Trykket feil tast beklager. Jeg lurer på hva dette betyr.Hvilken dag er det? Kan noen hjelpe?-mvh Gitte

Gjest Ottar Solberg
Skrevet

Trinitatis er første søndag etter pinsedag. 20. søndag etter Trinit. blir derfor 21. søndag etter pinsedag. For å finne datoen må vi vite hvilket år det er snakk om.

Gjest Gitte J. Martinsen
Skrevet

Det er året 1764 jeg er ineressert i.Gitte

Gjest Ottar Solberg
Skrevet

Datoen skulle bli 4. november 1764, dersom jeg ikke har regnet feil.

Gjest Harald Bunes
Skrevet

Hei Jeg har et program som automatisk regner ut riktige datoer i forhold til påske og pinse. Dersom du oppgir e-mail adresse, skal jeg oversende det til deg Hilsen fra Harald

Gjest Gitte J. Martinsen
Skrevet

Hei HaraldMin e-mail adresse er følgende:gitmarti@online.no Hilsen Gitte

Gjest Gitte J. Martinsen
Skrevet

Tusen takk for hjelpen Ottar.Hilsen Gitte

Gjest Gitte J Martinsen.
Skrevet

Hei HaraldJeg har mottat mailen,skal prøve programmet litt senere.Tusen takk for hjelpen-GItte

Gjest Gitte J Martinsen.
Skrevet

Hei HaraldJeg lurer på en ting, når jeg fyller i feks.1764 og 20 trinit(prog. jeg fikk av deg), kommer jeg frem til datoen 28/10 - skal jeg legge til en uke til. Da blir det datoen som Ottar kom frem til.Er dette riktig fremgangsmåte?-mvh Gitte

Gjest Jon Anjer
Skrevet

20. søndag etter trefoldighet (etter trinitatis) i 1764 var 4, november.Jeg bruker programmet "Dage" som er laget av O. C. Thygesen. Det er enkelt å installere og å bruke. Der finner du de fleste bevegelige (og faste) kirkelige helligdagene. Her finner du det:http://octhygesen.homepage.dk/Det finnes både på engelsk og dansk, men det danske passer vel best i Norge.Hilsen fra Jon Anjer

Gjest Harald Bunes
Skrevet

Hei igjen! Programmet regner ut antall uker etter pinse (evt påske). Dersom du skal finne ut dato for 20. søndag etter treenighet(Trinitatis)må du skrive 21 uker i feltet.(Treenighetssøndag er 1 uke etter pinsesøndag). Da vil du få riktig dato, 4.11.Hilsen fra Harald

Gjest Gitte J Martinsen.
Skrevet

Tusen takk til dere begge to. Har skjønt pointet nå.Programmet virker fint!Vennlig hilsen Gitte

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.