Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#8370] Skip og tellinger som mangler

Recommended Posts

Gjest Kåre Petter Hansen

Hei, Jeg har foretatt søk etter skipet 'Orlando' avreist 16. februar 1882, og ikke funnet det. Jeg tar forbehold om at det er jeg som 'roter', men er det mange skipsavganger som ikke er digitalisert ? Hvor kan jeg i så fall finne disse ? Så litt 'personlig sutring'. Jeg ser at tellingen for Aurskog(Urskog) i Akershus er omtrent den eneste i fylket som ikke er digitalisert for 1875. Er det mulig at den kommer, eller er den 'borte' ? Digitalarkiver er en helt uvurderlig historisk kilde. Jeg har funnet slektninger i USA som det ellers ikke hadde vært mulig å finne. Debattforumene har mange 'artige' og lærerike innlegg, og de som 'overvåker' det hele er veldig positive. Påforhånd takk for svar. K.P.

Lenke til kommentar
https://forum.nasjonalarkivet.no/topic/94315-8370-skip-og-tellinger-som-mangler/
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.