Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9682] Pernille Jonasdatter,tjenestepike på grd. Aalen i 1865

Recommended Posts

Gjest John Aalen

Jeg søker etter all informasjon om min tippoldemor som fikk en sønn med navn Johannes Martines Henriksen i 1874.Pernille (Pernele) skal være født ca 1840 i Førde.Far til hennes barn skal være en Henrik Olsen på gården Helle i Nausdal.Hilsen John Aalen

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Familysearch sine registrerte kirkebøker for Førde 1860-1875 har Johannes Martines Henriksen døpt 14.5.1874, sønn av Henrik Olsen og Pernille Jonasdtr.Fant ikke andre barn på paret i perioden 60-75.

Gjest John Aalen

Først vil jeg takke for svar og hjelp.Det at faren til Johannes heter Henrik Olsen er sikkert.Det som H Runde skriver er jo rett da det på dette tidspunktet var flere H.Olsen i Førde.Men det som er fakta er at den eneste H.Olsen som er ugift både i 1874 og under konf.til Johannes i 1889 er Henrik Olsen på øvre Helle, også kalt for Henrikstunet.Hilsen John Aalen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.