Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9820] Du har ikkje gjordt noko utval - er utvalet for stort???

Recommended Posts

Gjest Tom Askerøi

Jeg gikk inn på landsomfattende søk 1865. Gårdsnavn inneheld ødeg. Fikk opp en haug forslag og klikket på samtlige. 2225 bare i Oppland. Ved klikk på disse 2225 får jeg beskjed om at 'du har ikkje gjordt noko utval'.Det har jeg vel - men kanskje ikke NOK...?

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det ser ut til å være en begrensning i systemet til Jan Oldervoll. Hvis du ikke velger alle alternativene går det helt greit å komme videre, gjør det ikke? Alternativt snevrer du inn utvalget ved å søke på noen av de andre feltene i tillegg.For å få se alle gårdene med termen 'ødeg' i seg i Oppland må du nok vente til Jan er tilbake fra ferie.

Gjest Tom Askerøi

Ja, det virket som det skulle når jeg valgte bare noen få.Men i dette tilfellet var det ikke så lett å gjøre andre utvalg for jeg klarte ikke å tolke kirkeboka utover at det KANSKJE sto noe med ødegård...Vi får vente på Jan ;-))

• 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.