Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#9834] Jakob Eriksen Ebbesvik fra Fjell til Pleiestiftelsen i 1883; videre skjebne ?

Recommended Posts

Gjest Arne Eikås,

Jakob Eriksen Ebbesvik, f.i Fjell 1843, ble lagt inn på Pleiestiftelsen i Bergen i 1883. I registeret fra Pleistiftelsen opplyses det ikke noe mer om han. Kjenner noen til når, og hvor, han døde ?Jakob sin kone, Kari dør allerede i 1881, da min bestefar er 8 måneder gammel. Min bestefar kommer til fjærn slekt i Åsane samme år.Jeg finner ikke Jakob Eriksen Ebbesvik død hverken i Bergen eller Fjell.

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Beklager men ingen hjelp å få hos meg heller. Har leitet overalt men finner ikke Jakob død. Jakob er imidlertid født på Falkanger, br. 3. Faren hans Erik kjøpte bruket i 1839 og solgte i 1850 og da må han ha flyttet til Ebbesvik i Fjell.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Gjest Bjørn Davidsen

Han er ikkje å finne på Pleiestiftelsen korkje i 1891 eller 1900. Det kan tyde på at han er død før 1891. Problemet er at døde i SJ/AA ikkje ser ut til å vere med i basen over døde i Bergen 1881-1911. Perioden 1881-86 er med i basen 1811-1886, men der er han ikkje. Eg vil difor tru han kan vere død 1887-1891, utan at det er merka av i protokollen til Pleiestiftelsen.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.