Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#10063] Kjenner noen til Betty J. født i Gresvik, Fredrikstad, emigrerte til USA 1912

Recommended Posts

Gjest J E Haugland

Regnet med at du fulgte med, Laila. Jeg har nok ett hav av infos om det som startet som ref nr 7830 på dette forum. Betty J er en av disse. En kommer vanskelig noe videre i USA m h t Betty J. Er ute etter å finne event familie i Norge som vet mere om hennes bevegelser i US. Betty J giftet seg i 1914 med Charles Thidemann Thompson.Giftemålet fant sted i 1914. I 1930 finner vi fam Thompson i New Jersey, Ocean County, Dover Township, Toms River Town. Fam består av 3 personer husfar Charles T, hustru Betty J og sønn Carl T født 5 nov 1915. Betty emigrerte til USA fra Gresvik i 1912, hun tok ut US borgerskap. Som sagt USA delen er jeg godt oppdatert på, men familie til Betty i Norge bør kunne gi meg endel event viktige opplysninger.

Gjest Laila N. Christiansen

Kanskje noen har mulighet til å sjekke OnsøyOnsøy og Gressvik kapell. Ministerialbøker ('MINI') 5 1878-1898 16 Prestegjeldet. Fødte. Fødte dissentere fra 1893. Konf.Her bør jo da Betty finnes? Laila

Gjest J E Haugland

Jeg løfter forespørselen om Betty frem i køen i håp om at noen i omr Onsøy kan hjelpe. Det er vel ikke usansynlig at Betty reiste sammen med andre familiemedlemmer. Hun var jo på dette tidspkt kun 18 år.JEH

Gjest J E Haugland

Dette blir mas, men jeg trenger litt støtte her. Enten ved at noen hjelper meg å slå opp i disse bøkene som Laila viser til under sitt inlegg fra 9/8. kl 0912. Eventuelt forteller meg hvilken adresse jeg kan skrive til/event sende mail til. Betty J (som godt kan være en amerikanisering av ett annent navn) er etter mine opplysninger født 23 november 1896 i Gresvik, fredrikstad. Hun reiste til USA i 1912. Hun ble gift i USA og fikk så langt jeg vet en sønn, Carl Thidemann Thompson, født 5 november 1915 på Island Hights, NJ. Senere bosatte familien seg i Toms River, NJ og der finner jeg de i 1930 census. Etter det opphører de fleste spor. Jeg ønsker å bruke informasjoner om Betty J for å se om det her er andre familiemedlemmer som kan hjelpe meg å komme nærmere til Thompson familien.JEH

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen! Du har forskjellige muligheter: Lokalhistorisk avdeling 69 38 34 10Liv Eldal bibliotekar 69 38 34 15 live@fredrikstad.folkebibl.no Evt.: Onsøy bibliotek 69364760 FAX 69 36 47 64 Bente L. Bjerke bibliotekar 69 3647 60 bente@fredrikstad.folkebibl.noEllers har du jo Riksarkivet/Statsarkivet, Postadressen er: Statsarkivet i Oslo Postboks 4015 Ullevål stadion 0806 Oslo. telefon 22 02 26 00, telefaks 22 23 74 89 eller e-post statsarkivet.oslo@riksarkivaren.dep.noDu har også en e-post-liste (som ikke er så forferdelig aktiv, men den er hjelpsom: LenkeLykke til!!! Laila

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.