Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#10098] Knut Jørgensen Dombås, Dovre, f. ca. 1725

Recommended Posts

Gjest Andreas Snildal

Jeg leter etter opplysninger om opphavet til Knut Jørgensen Dombås (Ødegården) som ble født ca. 1725 og døde i 1797. Han ble gift med Marit Eriksd. Lie i 1757. Kirkeboken for Lesja (som Dovre dengang tilhørte) begynner i 1724, så det er god sannsynlighet for at Knut Jørgensens dåp finnes her. Jeg har også sett igjennom kirkeboken, men på grunn av tildels utydelig skrift i kirkeboken og tildels dårlige leseferdigheter i gotisk skrift hos undertegnede, har jeg ikke funnet noen dåp som jeg kan være sikker på er Knut Jørgensens. Jeg har også sett i skifter fra Dombås, og finner umiddelbart ingen sammenheng mellom slektene som er nevnt i disse og Knut Jørgensen, så uten å være alt for sikker, vil jeg tippe at Knut kom fra en annen gård.Alle relevante opplysninger og tips mottas med stor takk!Mvh. Andreas Snildal, Oslo

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.