Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#10450] Hvordan finne Olof Olsson i Sverige?

Recommended Posts

Gjest Kersti Sorter

Jeg trenger hjelp til å finne en person i Sverige. Det er en Olof Olsson I 1922 jobbet han i stenbrudd ved Dalen sementfabrikk i Brevik, Telemark. Her fikk han ei datter og ved hennes dåp ble det notert at han skulle være født 1893 i Gjævsø i Helsingeland (fra Brevik klokkerbok 1901-24). Er det noen som kan si meg om det finnes noe sted som heter Gjævsø (eller noe som ligner) i Helsingland. Hvis det finnes, er det mulig å finne Olof Olsson? Folketelling, kirkebøker, utflytting eller annet? Jeg er dessverre ikke kjent i Sverige, hverken geografisk eller kilder for slektsforskere. Håper noen kan hjelpe meg. Hilsen Kersti Sorter

Gjest Lars Løkkebø

HeiRiktig sted er nok Järvsö som ligger i nåværende Gävleborgs län. Ser ikke ut til at kirkebøker for dette området er lagt ut. Men hvis du søker på Røtter, som det er linket til i annet innlegg, vil du kunne finne noe mer info og se muligheten for å legge ut etterlysning.Lars

Kersti Sorter, Håller med Lars om att Järvsö kan vara värt att undersöka. Det är en egen socken och Du kan fråga på Anbytarforum http://genealogi.aland.net/discus/ och där under Lanskap, Hälsingland, Socken, Järvsö. Vänligen, Olle Elm

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.