Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#10769] Bergen 1910. Hermann Foss gt 9

Recommended Posts

Gjest Leiv Skjerve

Det var et riktig spor og mange takk for det,Willy.Bakgrunnen for spørsmålet var et notat i min mors dagbok fra 1910. Hun var på reise til Holsen for å besøke sin farsslekt og paserte Bergen 9. juli og skriver: 'I parken traff vi en fetter av pappa (Lars Larsen f på Metune Holsen i 1864), nemlig Nydal. Hans to barn var på Sønnmøre sammen med sin mor. Var oppe og så hans hjem i Hermann Foss gate 7.'Samuel Ludvikson Nydal var f 1866 på Haugane, Nydalen, Holsen. Jeg har ham på min hjemmeside og har anført at han var gift med Rasmina f 1866 d 1911 og skulde gjerne vist noe mere om henne og deres to barn.Samuels mor var Nille Johannesdatter Holsen f 1817 som var søster av Lars Johanneson Holsen f 1822, hvis sønn var Lars Larsen f 1864 (min mors pappa), som følgelig er Samuels fetter,Jeg kan nå kompletere min mors dagbok, som jeg har lagt ut på min hjemmeside.Vennlig hilsenLeiv Skjerve

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.