Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#11299] Næs, Romerike. Kirkebøker.

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

I forbindelse med min etterlysning 6240; (Dina Johannesen m.fl.) har jeg funnet en Paulina?? Johannesen;enke, f. 12.01. 1858 i Næs, Romerige. Bosted i følge FT 1910 Kristiania Markveien 38. 'Alt' stemmer - med unntak av fornavnet (Dina KAN være en avledet av PauLINA?) Har noen lett adgang til å sjekke registrert fornavn mm i kirkebøkene for Nes?? Finner 'aktuelle' i FT 1865; men er avhengig av kirkebøkene for å treffe mål.

Gjest Tor Rustad

Takk Berit! Den 'Rouline' du fant finner jeg igjen i FT 1865 som Pauline RanDINE; i de siste bokstavene er nok Dina... Skal forsøke å finne henne i vigsel med 'min' Frithjof Johannesen;de giftet seg nok rundt 1883 da deres eldste sønn ble født - men hvor aner jeg ikke.Finner jeg henne som gift med F.J. har jeg bevis for at det jeg fant i FT 1910 stemmer. (mitt siste SIKRE spor etter denne familien er FT 1900 Kristiania) Gode råd mottas med takk!

Gjest Tor Rustad

En liten presisering til mitt første innlegg: Jeg finner 'Dina' på samme sted også i adresseboken for 1910 Har ikke fulgt henne videre enda; vil i hvert fall være sikker på at det er den rette. Forøvrig er det jo hennes barn som er de mest interesante; men om jeg 'følger' henne, event. frem til hennes død: Er det noe som helst håp om å finne opplysninger om noen av de pårørende; altså barn??

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.